חיפוש עבודה בהייטק ללא ניסיון

חיפוש עבודה בהייטק הופך לאט לאט בעצמו לסוג של עבודה. כיום בהיי טק הדרישות מעובד גדלו. הדגש של החברה המגייסת לא סובב רק סביב מציאת מועמד בעל יכולת ביצוע משימות יום יומיות שוטפות, אלא גם שיהיה בעל יכולת לחשוב מחוץ לקופסה, שיהיה בעל ראייה מרחבית ובחינת המוצר מזוויות שונות. לכן עלינו להפגין את היכולות הללו כבר במהלך תהליך חיפוש העבודה בכלל וראיון העבודה בפרט. התנהלות נכונה בעת חיפוש משרה, תצריך מאיתנו להתמקד סביב מספר סוגיות.

מה עושים לפני חיפוש עבודה בהייטק?

לפני שמתחילים לשלוח קורות חיים לחברות היי טק והשמה, חשוב להיות חדים ובשליטה מלאה בידע המקצועי שלנו. חשיבות זו נלקחת בחשבון עקב הסיבה הפשוטה שאנו עשויים לקבל שיחת טלפון מחברת היי טק כלשהי בזמן לא צפוי. כאשר נקבל את שיחת הטלפון היא עשויה להכריע האם אנחנו מתאימים לתפקיד והאם נזומן לשלב הבא שהוא הכנה לראיון עבודה פרונטאלי.

שליטה בידע מקצועי

שליטה בידע מקצועי בהייטק

על מנת לשלוט בידע המקצועי עליכם ללמוד מושגים חדשים כל יום ולהרחיב את הידע בנושאים שהם מעבר לתחום עליו אתם עומדים להבחן. ככל שיהיה לכם ידע רחב יותר, כך תצברו יתרון גדול יותר על פני מרואיינים אחרים שמגיעים מהתחום.

חיפוש עבודה הייטק ללא ניסיון בדרך טובה ללמידה הוא הכלי הכי חזק שיש כיום וזהו האינטרנט, ״Google It״. באינטרנט יש הרבה מאוד תוכן הקשור לנושאים טכנולוגים. ישנם אתרים מצוינים אשר מסבירים היטב את אותם נושאים. חקירה, למידה עצמית והתמדה תפתח תכונה מהותית של יכולת אוטודידקטיות לכל תחום אשר תרצו ללמוד. עבור אנשי הייטק, תכונה זו תועיל לא רק עבור קבלה למשרה, אלא תהווה יתרון משמעותי בתחילת הדרך גם בעבודה השוטפת.

יש מגוון רחב של שאלות נפוצות בחיפוש פשוט באינטרנט שיכולות לעזור לכם בסימלוץ של ראיון עבודה. דרך טובה היא להכין כרטיסיות עם מקבץ של שאלות על כל כרטיסיה, ובכל יום להרים כרטיסיה ולענות על השאלות. עדיף שבוגר, אם זה בן/בת זוג, שותף או בן משפחה, הנמצא אתכם בבית יקריא בקול את השאלה ואתם תענו עליה בקול רם ובטון בטוח.

כאשר תהיו נוכחים בראיון העבודה תענו על השאלות באותה צורה. לכן ככל שתתרגלו את זה יותר בבית, כך הראיון שלכם יראה יותר טבעי, יותר בטוח ויותר משכנע. אם לא הצלחתם לענות על שאלה מתוך המקבץ, גשו קראו וחקרו באינטרנט על הנושא, בכדי שכאשר השאלה תפתיע אתכם פעם נוספת תדעו לתת עליה מענה בצורה תקינה. כדאי להקליט את עצמכם עונים על השאלה על מנת לתקן אם יש צורך. 

שליחת הזמנות לזימון ראיונות עבודה

שואלים למה ״הזמנות״, זו הרי לא חתונה? הסיבה היא שחיפוש עבודה בהייטק למועמד לא אמור לשבת ולחכות שיפנו אליו או לעשות את אותם פעולות שגרתיות שרוב המועמדים עושים. פניה ישירה לאנשי קשר המגייסים לעולם ההייטק באמצעות האימייל או הלינקדאין, בצירוף הודעה מקדימה קצרה שמספרת אודותיכם יחד עם קורות חיים עדכניים, יכולה לעשות את העבודה. טעות נפוצה במקרים אלו היא שליחה בתפוצה.

כדאי לפנות לכל מגייס באופן אישי. כמו כן, חשוב לפרט מי מגיש המועמדות ולאיזו משרה.  כיום עולם הטכנולוגיה מתפתח בקצב מדהים בייחוד בישראל שנחשבת לסטארט-אפ ניישן. יש לכם המון אפשרויות – נצלו אותן לצורך מיצוי יכולתכם לקבלת עבודה. 

זמני שליחת קורות חיים 

על פי מחקר של כלכליסט בשנת 2017 – “השעה הגרועה ביותר לשליחת מועמדות לעבודה היא 19:30 בה יש סיכוי של 3% בלבד לזימון לראיון”

הקו”ח מוכנים לאחר בדיקה ובקרה, תזמון השליחה הינו חשוב, לכן חיפוש עבודה בהייטק מומלץ לשלוח בשעות הבוקר המוקדמות, כן, מוקדמות! בהנחה שתשלחו את ה ״הזמנות״ בשעות הטובות ביותר, תגדילו את הסיכוי שלכם לתפוס את תשומת ליבו של המגייס. 

בשעות הללו יש סיכוי רב יותר שקורות החיים שלכם יזכו לתשומת הלב של הגוף המגייס. בכך יפחת הסיכון שבו קורות החיים שלכם ילכו לאיבוד בין שאר עשרות או מאות קורות החיים של מתמודדים אחרים.

למה זה קורה? תיבת הדואר אלקטרוני של המגייס פועלת בסדר מסוים הנקרא LIFO, כלומר האחרון שנכנס הוא הראשון שיוצא. האימייל האחרון שנכנס הוא האימייל הראשון שיראה המגייס בתחילת יום עבודתו. מהסיבה הזו מומלץ לשלוח בשעות 7-9 בבוקר. בנוסף, יתכן ותתפסו את המגייס ערני ומפוקס יותר על נושא גיוס העבודה.

ניהול וסדר בעת שליחת קורות חיים

חיפוש עבודה הייטק

חיפוש עבודה הייטק מתחיל בליצור לעצמכם יומן (מחברת פשוטה או באקסל) אשר מסכם את כל קורות החיים ששלחתם. ציינו שם את הפרטים הבאים: שם חברה, כמה מילים אודות החברה, אימייל ותאריך. 

בצורת עבודה מסודרת כזו תדעו בדיוק למי פניתם וכאשר יצרו אתכם קשר תדעו בדיוק על איזו חברה מדובר.  מסר סמוי שיועבר בעת השיחה הוא שאתם אחראים ורציניים לגבי המשרה שאליה הגשתם מועמדות. יחד עם זאת, לא מומלץ לשלוח קורות חיים ללא בקרה.

יש מאות מתמודדים ששולחים מועמדות בצורה זו על בסיס יום יומי. כמו כן, לא נגיש מועמדות לאותה החברה עד אשר עברו 3 חודשים. זו הסיבה שרשמנו תאריך.

ראיון עבודה טלפוני

ראיון עבודה טלפוני בהייטק

ראיון טלפוני הוא חלק בלתי נפרד מראיון עבודה ושלב חשוב בקבלת עבודה. לכן יש לנהל את אופן השיחות הללו על הצד הטוב ביותר בשביל לקבל כמה שיותר זימונים לראיונות עבודה פרונטאליים. 

נתייחס לכמה דגשים בשיחות אלו. תחילה תהיו אדיבים, סבלניים ורציניים. אחד הכלים החשובים הוא לחייך. אולי את החיוך לא רואים בעת השיחה, אך את החיוך שומעים. טון הדיבור שלכם משתנה בהתאם. בנוסף כדאי לענות לשיחה שכזו בזמן נוח עבורכם למשל לא בסופר או בנהיגה, מכיוון שאז תהיו מרוכזים במשהו אחר לגמרי ולא תהיו בפוקוס בשיחה. ועוד לא דיברנו על רעשי רקע רבים שיפריעו ויקטעו אתכם. 

אנו רוצים לשדר משהו מסוים ושזה יעבור בצורה הכי טובה שרק אפשר ולכן אם אתם נמצאים בזמן שהוא אינו נוח (למשל צרידות או שפעת) בקשו לדחות את השיחה לשעה אחרת או יום אחר. בכל מקרה מומלץ לא לדחות את השיחות אם זה לא הכרחי. קחו בחשבון שיתכן וכשתחזרו המשרה כבר תיתפס עד אז.

רוב השיחות יתנהלו בשעות הבוקר . אם קרה ותפסו אתכם בזמן שינה, אז התיישרו או הכי טוב קומו והתחילו ללכת מצד לצד כאשר אתם סופרים בקול רם עד 10 ורק לאחר מכן תענו בקול ברור ואנרגטי, אולי לא ישימו לב שישנתם עד 12 בצהריים.

את השיחה אנו לא ננהל אך כן כדאי להקפיד על כמה כללים ברורים. לתת מענה לשאלות באופן מקצועי, וכמו כן הביטו ביומן שאתם עורכים זה יקנה לכם מידע נוסף.

בנוסף, חשוב שבעת השיחה תוכלו לא רק לתת מענה טוב ולהראות שאתם מתאימים לתפקיד אלא הקפידו לשאול שאלות (לא יותר מידי ולא מפוזרות מידי) מכיוון שזה מתפרש כסוג של רצינות ואחריות בצד השני. אל תשכחו לקבל את שם החברה, התאריך, השעה ומועד הריאיון. כדאי לקבוע אותו כך שלא תגיעו אליו באיחור. הימנעו מעומס יתר בכמות הראיונות בשבוע. עדיף לקבוע 2-3 ראיונות בשבוע כאשר יש מרווח של יום אחד בין ראיון אחד לשני. רק אם אין ברירה – נסו יותר.

והכי חשוב שיהיה לכם בהצלחה.

מאמר זה נכתב על ידי אלי אברמוב, מרצה במכללת SVCollege.

כבר עוזבים?

תנו לנו הזדמנות לתת לכם
הצעה שתפתיע אתכם