איך ניתן להתקדם במקום עבודתך?

הדרכים להתקדם במקום עבודתך

מי מאתנו לא רוצה להוכיח את עצמו במקום עבודתו ואף שואף לעלות במעלה סולם התפקידים. ישנן דרכים שיובילו אתכם קדימה בעבודתכם אבל אלו לא יהיו דרכי קסם. אדם שיבחר לפעול על פי דרכים אלו במקום עבודתו צריך לקחת בחשבון, שזו עבודה קשה אשר דורשת השקעה אך זו תהיה מתגמלת.

איך ניתן להתקדם במקום העבודה

לצאת מאזור הנוחות

אנשים רבים, שמעדיפים להישאר באזור הנוחות שלהם המקנה להם בטחון, חוששים להיכנס אל הלא נודע ולחקור את היכולות שברשותם. הם פוחדים להיכשל, לאבד מוטיבציה ולהרגיש לא רצויים. עם זאת, הרבה מהמכשולים נעלמים ברגע שמתחילים לממש את ההחלטה לצאת מאזור הנוחות. כשמתחייבים לדבוק במטרה על בסיס יום יומי, פתאום מתחילים להתמכר לחוויה, החיים מקבלים משמעות שונה, מכוונת מטרה. קחו יוזמה, התחושה שתגיע לאחר ההתמודדות עם אי הנוחות ו”הלא נועד” במקרים רבים תהיה עילאית. תחושת הפחד והחשש יעלמו כלא היו ותחושה של ניצחון תופיע בלא מעט פעמים במקומה. כל שינוי שיתרחש יהפוך להיות זרז שמגביר את המוטיבציה הפנימית להגברת השינוי. 

להתחיל ליזום

בנו לעצמכם תכנית פעולה. עשו רשימה ובה ציינו מה לדעתכם יכול להוביל לשינוי משמעותי בעבודתכם. אחרי שתגבשו את רשימת הפעולות יש לפעול על פי התכנית שגיבשתם קודם  לכן ותמיד זכרו: “עדיף כישלון מפואר מחלומות במגירה”. 

חשוב מאוד שהתכנית תהיה ריאלית. כמו כן, יש לחשב  את הזמן כך שיוכל להכיל את המשימות הגדולות והקטנות שתוכננו. אל תיכנסו לנעליים גדולות מידי, עשו משימות ופעולות אשר ברות ביצוע ותנו לעצמכם פידבק חיובי לאחר שמילאתם אותן כראוי. 

לקחת אחראיות

לא מספיק להסתפק בהגדרה הצרה של התפקיד, אלא עדיף לקחת על עצמכם תחומי אחריות נוספים. יש להעז ולהציע לממונים עליכם לקבל תפקיד נוסף לתקופת קבע או ניסיון. מהלך כזה יחשוף אתכם לתחומי עשייה חדשים, ולהכרות עם אנשים חדשים במקום עבודתכם. עליכם לגלות יוזמה ולהרחיב בחוכמה את סמכויותיכם לתחומים חדשים.

ההצלחה בידיים שלך

הוציאו מעצמכם את  האנרגיה השלילית, וראו את “חצי הכוס המלאה”. בכך תהפכו את הדרך להצלחה קלה הרבה יותר. הפסיקו עם התירוצים ושנו גישה. האנשים סביבכם יתחילו לראות בכם מקור להשראה. להיות אדם ממוצע הוא רק חלק מבחירה שהוטלה עלינו. ככל שהזמן עובר, עליכם לדבוק בכללים שהצבתם לעצמכם. כך לאורך התקופה תפסיקו לחפש את אישורם של אחרים. התוצאות האמיתיות ידברו בעד עצמן. תוצאות אלו יגרמו לאחרים לשנות את דעתם. 

בחירת תפקיד

בדקו מה התפקיד שאתם מעוניינים בו. באיזה כישורים ובאיזה מיומנויות אתם נדרשים לעמוד. עובדים שאינם מתקדמים מאופיינים על ידי חשיבה שמונעת מפחד. אנשים אלה חוששים ואף חושבים מה יקרה אם לא יצליחו. הדרך להגיע להצלחה היא לוותר על האופציה להגיד “קשה לי”, “אני לא יכול” או “אני מפחד”. תגידו שטוב לכם, האמינו בכך וככה תרגישו טוב. בסופו של דבר מה שתחשבו כך יהיה. אם “תתמסכנו” אתם תורידו את עצמכם למטה. לעולם אל תשכחו שמה שאתה חושבים על עצמכם, זה גם מה שמשודר לאנשים הסובבים אתכם. זה גם מה שהם יחשבו עליכם. אל תרשו לעצמכם לשקוע בבינוניות. שאפו להגיע לרמות הגבוהות. הכל מתחיל בכם, ההצלחה היא בידיים שלכם.

לחשוב כמו בוס

גבשו לעצמכם חשיבה של מנהל, הסתכלו על המשימה שלפניכם לא רק דרך המשקפיים שלכם אלא גם דרך משקפי המנהל שלכם. השתדלו תמיד להבין מה המטרה המרכזית של מעשיכם, ואף בידקו מתי מתחיל הפרויקט הבא ואיזה תפקיד יש לכל אחד מהאנשים שאתם עובדים איתם. כך תעשו את העבודה שלכם לטובה יותר, ובאותה העת תשאירו רושם טוב על מנהליכם.

ישנם עובדים מצוינים ששמם כלל לא עולה כאשר צצה אפשרות לקידום, פשוט משום שמעולם לא הביעו שאיפה ישירה להתקדם. עוד לפני שבכלל  עומד קידום על הפרק, דברו בקול רם ובכל עת הציעו את עצמכם לבצע תפקיד גדול יותר. דברן על כך לא רק עם המנהל הישיר, אלא עם העובדים האחרים שבחברה, עם מנהל משאבי אנוש וכל דמות מפתח שזיהיתם. שדרו תמיד שאתם רוצים לעשות יותר בחברה. בסופו של דבר, הדברים יתגלגלו לאוזניים הנכונות. במידה  שתפקיד או פרויקט חשוב יתפנו – הוא עשוי להיות שלכם.

להרגיש כמו בוס

סגלו לעצמכם כבר מהשלב ההתחלתי גינונים של בכיר. הוכח מחקרית שאנשים המאמצים לעצמם קוד התנהגות של מנהלים עוד בשלב שבו הם עובדים זוטרים, מצליחים יותר מאחרים לעלות לראש הפירמידה. זה מתבטא אפילו בלבוש. לכן, התחילו להתלבש כמו בוס. לבשו בגדים יותר ייצוגיים.  דאגו להיחשף ובאופן חיובי, כך שהשם שלך יופיע בהרבה הקשרים מעבר לתפקיד בו אתם מחזיקים.

 

חישבו איך אתם תורמים לארגון בדרך בה אף אחד לא ביקש מכם והגדיר לכם. דברו לטובת הארגון עם אנשים מחוץ לארגון והפגינו לויאליות. תרמו לגיבוש יוזמות חדשות ושיתופי פעולה שונים.

נכתב על ידי אוריאו מזרחי, מרצה במכללת SVCollege.

כבר עוזבים?

תנו לנו הזדמנות לתת לכם
הצעה שתפתיע אתכם