איך תצלחו את הדרך לקריירה בהייטק?

ענף ההייטק מצליח מזה שנים רבות להיות תחום התעסוקה המועדף על ישראלים רבים, הן בגלל התנאים הנוחים והן בגלל המשכורות הגבוהות. בניגוד לדעה הרווחת, קריירה מוצלחת בהייטק אינה דורשת גאונות יוצאת דופן או תואר מהמוסד הכי נחשק. אז מה כן צריך כדי לפתח קריירה בהייטק? הנה לפניכם כל המידע החשוב בנושא

 

מהם מקצועות ההייטק המבוקשים ביותר?

תחום ההייטק הוא אחד מתחומי העיסוק המבוקשים ביותר וזאת בעיקר בשל שורת יתרונות בולטים, הכרוכים בעבודה עצמה, הנחשבת למעניינת, דינאמית ומאתגרת וכן בתנאים נלווים, לרבות משכורות גבוהות מהממוצע.

עולם ההייטק הוא תחום טכנולוגי הכולל תחתיו מגוון ענפים ואפשרויות תעסוקה ובין מקצועות ההייטק המבוקשים ביותר ניתן למצוא את:

 

  • בודק תוכנה

תפקידי QA (בודק תוכנה) הם לרוב תפקידי התחלתיים בעולם ההייטק, באופן ההווה את הצעד הראשון בקריירת ההייטק שלכם. בודקי תוכנה אחראים על בדיקת עבודתם של המתכנתים, תהליך הכולל הרצת בדיקות איכות מוגדרות וזיהוי ליקויים, באגים ושאר תקלות לאורך כל תהליך הפיתוח.

 

  • תכנות

שפות התכנות השונות מאפשרות לכתוב קודי פיתוח ולהגשים את התוכניות והרעיונות הראשוניים לכדי מוצר מוגמר בפועל. בין שפות התכנות הנפוצות והשימושיות ביותר ניתן למצוא את JAVA, ++C, דוט נט (.Net) ועוד.

 

  • מיישם הגנת סייבר

אחד התחומים המבוקשים ביותר כיום בתחום ההייטק הוא כל נושא הסייבר ובמיוחד חקירה ומניעת התקפות ואיומי סייבר, העלולים לגרום לנזקים משמעותיים ביותר. תפקיד מיישם הגנת סייבר דורש היכרות של רשתות תקשורת ברמה גבוהה, עבודה עם מערכות SIEM ועוד.

 

כיצד נכנסים לעולם ההייטק?

השלב הראשון בדרך לפיתוח קריירה בהייטק מתחיל כמובן ברכישת השכלה מתאימה, אותה ניתן לרכוש באמצעות 3 מסלולים עיקריים:

 

  • תואר אקדמאי

המסלול הקלאסי לרכישת השכלה בתחום ההייטק עובר דרך מוסדות אקדמאיים כמו מכללות או אוניברסיטאות, כשמסלולי הלימוד הממוצעים נמשכים לרוב 3 עד 4 שנים וכרוכים בלמידה מאומצת ומבחנים רבים. 

 

  • קורס הייטק

דרך נוספת להיכנס לעולם ההייטק ולרכוש השכלה מתאימה היא קורס ייעודי וממוקד במכללה. קורס הייטק במכללה כולל חומר ממוקד ויותר פרקטי ומאפשר לכם לחסוך זמן יקר ולהיכנס לעולם ההייטק תוך זמן קצר יחסית.

 

  • למידה עצמאית

במידה ואתם חיים את עולם ההייטק ובעלי ראש ריאלי ויצירתי, תוכלו ללמוד ולרכוש באופן עצמאי את הידע הנדרש. למידה עצמאית אינה חייבת להיות מאפס, כשניתן להיעזר בקורסים אינטרנטיים ייעודיים וללמוד בזמן המתאים והנוח ביותר עבורכם.

 

האם ניתן להיכנס לעולם ההייטק ללא ניסיון?

לא מעט אנשים מגיעים לשלב כזה בחיים בו הם מבינים כי סביר להניח שהם לא יגיעו בעבודה הנוכחית שלהם לתנאי העבודה האידאליים ולמשכורת מכובדת ופונים לחפש כיוון תעסוקה אחר. כדאי לדעת, כי ניתן לבצע הסבה להייטק ולהיכנס לעולם הזה ללא ניסיון, ואף לפתח בו קריירה מוצלחת. 

ניסיון הוא אמנם פרמטר חשוב, אך בסופו של דבר, מקצועות ההייטק היו בין הראשונים להבין כי תואר ממוסד אקדמאי נחשב אינו בהכרח מעיד על יכולותיו של המועמד לעבודה, כך שאלמנטים כמו כישרון, יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסא, הפכו להיות פרמטרים לא פחות חשובים שהמגייסים למקצועות ההייטק מחפשים בעובדים שלהם, פרמטרים אותם גם מועמדים ללא ניסיון יכולים להציג בצורה מוצלחת.

 

4 טיפים שיעזרו לכם לצלוח את הדרך לקריירה בהייטק

הדרך לקריירה בהייטק מורכבת מלא מעט שלבים ומכשולים שונים (בעיקר פסיכולוגיים) והנה לפניכם 4 טיפים יעילים במיוחד שיעזרו לכם לפתח קריירה בהייטק:

 

  • בחירת מסלול לימודים

עוד לפני שחושבים על קריירה בהייטק, כדאי להתמקד במקצוע המתאים ביותר לכישורים והיכולות שלכם. תחום ההייטק מציע מגוון מקצועות ותחומים מעניינים, שמלבד תחום העיסוק עצמו, נבדלים אחד מהשני בדרישות הקבלה, היכולות הטכנולוגיות ועוד. 

 

  • קורות חיים

סיום קורס הייטק או תואר אינם מבטיחים בהכרח עבודה בתחום ובכדי להתחיל קריירה בהייטק, עליכם להתחיל בניסוח מדויק ואיכותי של קורות החיים שלכם, באופן שימשוך את תשומת ליבם של המגייסים או של תוכנת המחשב המסננת את קורות החיים של המועמדים. כך למשל, כדאי להקפיד על ניסוח תמציתי של קורות החיים, המבליט את הכישורים והיכולות הרלוונטיים לתפקיד וכמובן, ללא שגיאות כתיב.

 

  • הכנה לראיון עבודה

קריירה בהייטק מתחילה בראיון עבודה, המהווה את ההזדמנות שלכם להציג את עצמם ולהרשים את הגורמים הרלוונטיים. בתחום ההייטק מקובל לערוך מספר ראיונות עבודה, הנערכים מול ראש הצוות, מנהלים ומחלקת משאבי אנוש ובאמצעות הכנה נכונה, תוכלו להציג את עצמכם באופן מקצועי, לשאול את השאלות הנכונות ולהוכיח כי אתם ראויים ומתאימים לתפקיד.

 

  • למידה מתמדת

תחום ההייטק הוא תחום דינאמי המתפתח בקצב מסחרר, כך שהדרך לפיתוח קריירה בהייטק אינה מסתיימת בקבלתכם לתפקיד שרציתם. בכדי להצליח ולפתח את הקריירה שלכם, יש לשמור על למידה מתמדת והיכרות מעמיקה עם כל הטכנולוגיות החדשות ושיטות העבודה המתקדמות, תוך שמירה על יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסא.

 

היכן רוכשים את הכלים שיעזרו לנו לפתח קריירה מוצלחת בהייטק?

כפי שראינו עד כה, ישנם מספר גורמים מרכזיים שיעזרו לנו לפתח קריירה בהייטק ואחת הדרכים לרכוש את הידע והכלים המקצועיים המתאימים שיעזרו לנו להצליח לאורך כל הדרך, היא ללמוד במכללה מובילה בתחום ההייטק, שמלבד הידע המקצועי, מציעה גם תכנית ליווי מקיפה, החל משלב כתיבת קורות החיים בצורה נכונה, דרך היערכות אופטימלית לקראת ראיון העבודה ועד לקבלת התפקיד הנחשק. 

אז אם אתם מעוניינים להתחיל קריירה בהייטק, ללמוד קורסים ממוקדים ופרקטיים שיכשירו אתכם לעולם הייטק ולקבל את כל הכלים הדרושים להצלחה ופיתוח קריירה בהייטק, אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר בהקדם לייעוץ ראשוני ובדיקת התאמה למגוון המסלולים.

 

לסיכום

קריירה בהייטק יכולה להתאים לכל אחד, גם לחסרי ניסיון. והיא מתחילה בבחירת מסלול הלימודים המתאים ביותר עבורכם וממשיכה בהכנת קורות חיים והיערכות מתאימה לקראת ראיון העבודה, כשלאורך כל התהליך (ואף לאחר מכן), עלינו לשמור על למידה מתמדת וחשיבה יצירתית. ובכדי לרכוש את הידע המקצועי והכלים המתאימים שיפתחו לכם את שערי עולם ההייטק ויעזרו לכם לפתח קריירה מוצלחת, כדאי לבחור במכללה מובילה בתחום ההייטק, שתכוון ותלווה אתכם לאורך כל התהליך. צרו עימנו קשר – מכאן יכולה להתחיל הדרך שלכם לקריירה בהייטק. 

 

שאלות ותשובות בנושא איך תצלחו את הדרך לקריירה בהייטק?

אנשים רבים מעוניינים לפתח קריירה בהייטק, הן כאלה שחשבו על כך עוד בתחילת דרכם בעולם התעסוקה והן כאלו המעוניינים לעשות הסבה להייטק. קריירה בהייטק מתחילה ברכישת הידע הנדרש לתפקיד הרלוונטי, אותו ניתן לרכוש באמצעות תואר אקדמאי, קורס ייעודי וממוקד במכללת הייטק או באמצעות למידה עצמאית.

עולם ההייטק מציע לנו מגוון תפקידים שונים, הנבדלים הן בדרישות הסף והן ברמת הידע הטכנולוגי הנדרשת. בין המקצועות המבוקשים ביותר בעולם ההייטק ניתן למצוא את תפקידי בדיקת התוכנה, תכנות באמצעות שימוש בשפות תוכנה שונות ותחום הסייבר בכללותו ובפרט, יישום הגנות סייבר.

הדרך לקריירה בהייטק יכולה אמנם להיות מהירה וממוקדת, אך היא דורשת סבלנות והתמדה רבה ובכדי להצליח כל הדרך, חשוב להקפיד על בחירת מסלול לימודים המתאים ליכולות והמטרות שלכם, ניסוח קורות חיים בצורה איכותית ומדויקת והיערכות מקדימה ואופטימלית לקראת ראיון העבודה. כדאי לדעת, כי קריירה להייטק אינה מסתיימת בקבלתכם לתפקיד ובכדי לשמר את ההצלחה, עליכם לפעול ללמידה מתמדת ולשמור על מחשבה יצירתית.

הדרך המומלצת לרכישת הידע המקצועי והכלים המתאימים שיעזרו לכם להצליח לאורך כל קריירת ההייטק שלכם, היא לבחור במכללת הייטק מנוסה ומובילה בתחום, המעניקה מגוון קורסים ממוקדים במקצועות ההייטק המובילים בשוק וכן מעטפת ליווי רחבה ומקיפה, הכוללת ניסוח קורות חיים באופן מקצועי והכנה אופטימלית לקראת ראיון העבודה. 

כבר עוזבים?

תנו לנו הזדמנות לתת לכם
הצעה שתפתיע אתכם