טיפים לסטודנט המתחיל

עשרות אלפי סטודנטים מתחילים ללמוד באוניברסיטאות ובמכללות השונות ברחבי המדינה. כיום, ללא השכלה קשה למצוא עבודה, במיוחד אם רוצים לעבוד בתחום ההייטק. לא חייבים להירשם לתואר אקדמי כדי לעבוד בהייטק, יש אפשרויות נוספות כמו לימודי הנדסאים ולימודי תעודה. היתרון המרכזי בלימודי תעודה למקצועות ההייטק הוא משך הלימודים הקצר וההתנסות המעשית במסגרת הלימודים. המעסיקים כיום מעדיפים לגייס בוגרי קורסים בגלל הידע העדכני והניסיון המעשי שהם רכשו במסגרת לימודי התעודה.

כדי להתחיל את שנת הלימודים הקרובה ברגל ימין ועל מנת להקל על הסטודנטים החדשים הכנו עבורכם מספר טיפים חשובים לסטודנט המתחיל.

להכיר את הקמפוס

מומלץ לערוך סיור בקמפוס טרם תחילת הלימודים כדי להכיר את המבנים השנים, לבדוק היכן ממוקמות כיתות הלימוד ומעבדת המחשבים, איפה נמצאת הקפיטריה, היכן ממוקמים המשרדים ועוד. הכרות מקדימה עם הקמפוס חוסכת הרבה זמן ובלבול וכך גם נמנעים מאיחור לשיעורים.

דרכי הגעה

בין אם יש לסטודנט רכב פרטי ובין אם הוא מתכוון להגיע ללימודים באמצעות תחבורה ציבורית – כדאי להכיר את הדרכים המהירות והנוחות ביותר כדי להגיע בזמן ללימודים במכללה. מומלץ לבדוק האם יש חניה גדולה, כמה זמן לוקח להגיע מהחניון לכיתות הלימוד, היכן ממוקמות תחנות האוטובוסים וכו’.

לארגן את כל הציוד מראש

לפני תחילת הלימודים כדאי להשיג רשימת ציוד הכרחי ולרכוש כל מה שצריך מראש. סטודנטים הנרשמים ללימודים במכללת הייטק זקוקים גם למחשב נייח או נייד (לפטופ), אך לא חייבים להשקיע אלפי שקלים במחשב חדש עם המעבד המהיר והמשוכלל ביותר. כיום יש אפשרות של השכרת מחשבים לסטודנטים לתקופה קצרה או לכל הלימודים, העלויות משתלמות ושוות לכל כיס.

תיק לימודים נוח

חשוב לרכוש תיק נוח ללימודים במכללה, עדיף תיק אורתופדי עם כתפיות מרופדות וכמה תאי אחסון. סטודנטים רבים מגיעים ללימודים עם המחשב הנייד שלהם, לכן יש לוודא כי התיק מתאים לאחסון של המחשב ושאר ציוד הלמידה.

להביא אוכל מהבית

ברוב מוסדות הלימוד בארץ יש קפיטריה המציעה מגוון משקאות קרים וחמים, כריכים שונים, חטיפים, סלטים ומאכלים נוספים. עם זאת, עדיף להגיע מהבית עם חטיפי אנרגיה, פרות, ירקות וכריך טעים ובריא, כך ניתן לנשנש בין השיעורים, לשמור על אנרגיה במהלך הלימודים וגם לחסוך כסף.

הכנה מקדימה לקורס

לאחר הרישום ללימודים במכללת הייטק או במוסד לימודים אחר כדאי לבדוק את הסילבוס, לקרוא מידע באתר כדי לדעת מהם נושאי הלימוד המרכזיים וחשוב לבדוק האם יש ספרי חובה שצריך לרכוש, המלצות של המרצים לגבי מאמרים חשובים ועוד.

קבוצת לימוד

כדאי ליצור קשרים חברתיים מיד עם תחילת שנת הלימודים במכללה, במיוחד אם לומדים מקצועות הייטק. הלימודים בקבוצה יעילים מאוד, הם גם מכינים את הסטודנטים לקראת עבודה בצוות במקצועות ההייטק, וגם נוצרים קשרי חברות לשנים רבות. חשוב לזכור כי במקרים רבים יש להגיש עבודות עם חבר ללימודים, לכן כדאי להכיר סטודנטים אחרים מיד בתחילת הלימודים.

כבר עוזבים?

תנו לנו הזדמנות לתת לכם
הצעה שתפתיע אתכם