השלבים בדרך לפיתוח אפליקציה

בשנים האחרונות, מאז שהטלפונים הסלולריים נכנסו לחיינו, הפך פיתוח אפליקציה (יישום) למובייל לתחום פופולרי ומשגשג. פיתוח אפליקציה הוא תהליך מורכב וארוך יחסית, שמצריך ידע ספציפי והתנהלות מקצועית ומדויקת. כדי לעשות אותו בצורה נכונה ויעילה, כדאי להכיר את תהליך הפיתוח ואת השלבים הבסיסיים שמרכיבים אותו. כמובן, בדרך זו תוכלו אפשר לפתח ולהעלות לאוויר אפליקציה חדשנית, מרשימה ונוחה לשימוש, שתזכה להצלחה אדירה ותהיה רווחית כלכלית. 

באופן כללי, תהליך של פיתוח אפליקציה אפשר לחלק לכמה שלבים עיקריים – אפיון, עיצוב, פיתוח, בדיקות תוכנה והשקת האפליקציה לאוויר. 

השלבים בדרך לפיתוח אפליקציה

שלב האפיון 

זהו השלב הראשוני והחשוב בתהליכי פיתוח ותכנון של כל אפליקציה. הוא נועד להגדיר לאפליקציה מטרות ויעדים ברורים, להראות איך היא תראה על המסכים בצורה ויזואלית ואיך היא תתפקד מבחינה פונקציונאלית. שלב זה כולל אפיון של קהל היעד, בניית ממשקי משתמשים יעילים ונוחים לשימוש וכדומה. שימו לב, שלב האפיון המקדים של האפליקציה הוא קריטי לתהליך הפיתוח ולהצלחתה העתידית. זה נכון במיוחד לאור הכמות הגדולה של אפליקציות שמועלות מדי יום לחנויות ומעלות במידה רבה את התחרות בשוק. 

עיצוב

זהו השלב המרכזי בתהליך הפיתוח, בו מגדירים את סגנון העיצוב הכללי של האפליקציה בהתאם למטרות שהוגדרו ולפי האפיון והצרכים של קהל המשתמשים הרלבנטי. כך למשל, מעצבים את הלוגו, בוחרים את הגופנים והצבעים ומכינים את העיצוב הסופי של מסכי האפליקציה. כדאי להקפיד על עיצוב כמה שיותר חדשני, אטרקטיבי ומרשים, שיספק לגולשים חוויית שימוש מהירה, איכותית ומהנה. 

שלב הפיתוח

בשלב זב המפתחים מסתמכים על אפיון האפליקציה ובהתאם לו בונים את התשתיות, כותבים את הקוד, מפתחים את מערכות הניהול ואת מערכת צד הלקוח וצד השרת באמצעות תוכנות ייעודיות מסוימות. מערכת צד לקוח כוללת את כל הפעולות הישירות שמבצעים המשתמשים באפליקציה ואילו מערכת צד שרת היא הממשק האחורי שמאפשר להטמיע במסכים שינויים קלים, להוסיף ולעדכן את מידע וכדומה. פיתוח אפליקציה הוא שלב חשוב שדורש השקעה של לא מעט כסף ושעות עבודה רבות של צוות הפיתוח. זהו שלב שחייב להיעשות בצורה מסודרת, יסודית ומקצועית, בהתאם להנחיות ולדרישות של הלקוח.

בדיקות תוכנה (QA)  

זהו שלב בקרת האיכות והוא בא לבדוק בצורה מקיפה ויסודית את התקינות, הגימור, הביצועים והאיכות של האפליקציה. זאת, באמצעות שלל בדיקות שמטרתן לוודא שהיא פועלת בצורה מיטבית בכל סוגי המכשירים, שאין לה בעיות טכניות, באגים או בעיות שעלולות לגרום לה לקרוס במהלך השימוש ועוד.

השקת האפליקציה 

החלק האחרון בתהליך פיתוח אפליקציה הוא השלב שבו מעלים גרסת בטא ומשחררים אותה לאוויר ולחנויות השונות. כמובן, רק אחרי שמקבלים את כל האישורים הדרושים. שימו לב, זהו השלב הסופי בתהליך הפיתוח של האפליקציה אך לאחריה יש להמשיך בפעולות שיווק, פרסום ותחזוקה שוטפת.

לסיכום, פיתוח אפליקציות זה תחום שצובר תאוצה גדולה בהייטק ואפשר להרוויח בו משכורות גבוהות ותנאים טובים. במכללת SVcollege מלמדים קורס פיתוח אפליקציות ובניית אתרים מקצועי ומתקדם, כשבסוף החלק העיוני, בוגרי הקורס משתלבים בסטאז’ בחברת הייטק. כך למעשה מקבלים הסטודנטים כחלק מההכשרה בקורס, את הדבר החשוב ביותר – ניסיון מעשי בענף ההייטק. לאחר סיום הקורס, במידה ולא ממשיכים לעבוד בחברה שבה נעשה הסטאז’, המכללה דואגת להשמה בתחום ההייטק.

 

כבר עוזבים?

תנו לנו הזדמנות לתת לכם
הצעה שתפתיע אתכם