אחת ולתמיד: כמה עולה לפתח אפליקציה?

בשנים האחרונות חל זינוק אדיר בכמות האפליקציות והאתרים שיוצאים לשוק. וזאת, משום שביום אנשים רבים משתמשים בטלפונים הסלולריים כדי לבצע מגוון רחב של פעולות בכל התחומים. למשל, להזמין תור לרופא, לשלם על מקום החנייה, להזמין כרטיסים לסרט או אוכל ממסעדה, ועוד. לכן, גם פיתוח אפליקציות וגם פיתוח אתרים נחשבים היום למקצועות מאוד מבוקשים ויש דרישה גבוהה בשוק העבודה למפתחים מוכשרים, מקצועיים ואיכותיים. 

עלות פיתוח אפליקציה

כמה עולה לפתח אפליקציה?

העלות של פיתוח אפליקציה מורכבת משלושה פרמטרים עיקריים – פיתוח, חווית משתמש ועיצוב. למעשה, מחיר הפיתוח של האפליקציה זה המרכיב הגבוה ביותר והוא משתנה לפי מורכבות האפליקציה, כמות אנשי הצוות שעוסקים בפיתוח, משך זמן הפיתוח, סוג המפתחים הדרוש וכדומה.

כמו כן, כדאי שתדעו שיש לכם השפעה גדולה על קביעת עלות הפיתוח. משום שלכל אפליקציה יש אינספור תכונות שמציעים למשתמשים שאפשר להוסיף לה, שיכולים לייקר מאוד את עלות הפיתוח. לכן, לפני שמתחילים בכלל בתהליכי פיתוח אפליקציות צריך קודם להגדיר מהי מסגרת התקציב שיש לכם ואז גם יהיה לכם יותר פשוט לעשות סדר עדיפות מבחינת מחיר. כלומר, איזה פיצ’רים עומדים בתקציב ואפשר להכניס כעת ועל מה כדאי לוותר בשלב זה ולהוסיף רק בהמשך.

איזה פרמטרים עיקריים משפיעים על עלות הפיתוח? 

סוג הפלטפורמה: כשמפתחים אפליקציה צריך להגדיר קודם כל באיזה מערכת היא תפעל, שזו בעצם הפלטפורמה. למשל, האם זו תהיה מערכת הפעלה של IOS, אנדרואיד, מחשב או כולן יחד. מחיר הפיתוח תלוי בכך כי ככל שמדובר ביותר מערכות הפעלה כך הפיתוח יהיה ארוך יותר ויעבדו עליה יותר אנשי פיתוח ומתכנתים. 

מורכבות טכנולוגית: מבחינה טכנולוגית יש אפליקציות פשוטות ויש כאלה שהן מתקדמות יותר. אם האפליקציה לא מצריכה פיתוח של טכנולוגיה חדישה אלא מתבססת על כזו שכבר קיימת באפליקציות אחרות בשוק אז העלויות יהיו נמוכות יחסית.

פיצ’רים: לכל אפליקציה יש פיצ’רים מיוחדים שמשפיעים על עלות הפיתוח שלה. ככל שהיא תכלול יותר פיצ’רים מורכבים, זה יעלה את העלות הכספית. 

אבטחה: ככל שרמת האבטחה של האפליקציה היא יותר גבוהה ומתוחכמת זה מעלה את עלות הפיתוח כי עובדים עליהן יותר זמן. 

העלויות הצפויות 

כאמור, עלות פיתוח אפליקציות תלויה במגוון משתנים ולכן היא משתנה מאפליקציה אחת לאחרת. כדי לפתח אפליקציה דרוש תקציב שעומד על כ-40,000 ₪ לפחות ויכול גם להגיע לסכומים גבוהים יותר. אבל כדאי שתדעו – אם אתם כבר יודעים איך לתכנת, אז למעשה עלות פיתוח האפליקציה תהיה אפסית כמעט וההוצאות הכספיות ירדו למינימום.

שכן, העלות העיקרית בפיתוח אפליקציה היא התשלום לצוות המתכנתים. בדרך זו, תוכלו לפתח אפליקציות משלכם באופן עצמאי ולנסות לפרוץ ולהצליח בתחום ומצד שני להשתלב בחברות הייטק ולהרוויח משכורות גבוהות עם תנאים מצוינים. וזה למעשה היתרון העצום שמקבלים סטודנטים שמסיימים קורס בניית אתרים ופיתוח אפליקציות של מכללת .SVCollege כל סטודנט שמסיים את הקורס העיוני המקצועי של SVCollege משתלב מיד עם סיום הקורס בסטאז’ בחברת הייטק. כך הוא צובר גם ניסיון מעשי ולא רק מקבל תעודת הסמכה ובמקרים רבים גם ממשיך כבר לעבוד בחברה ובעצם “מדלג” על השלב של חיפוש עבודה בתחום.

 

כבר עוזבים?

תנו לנו הזדמנות לתת לכם
הצעה שתפתיע אתכם