התפקידים בהייטק הנחשקים ביותר בשוק

זה לא סוד שעולם ההייטק הוא עולם רווחי ומתגמל עם תנאי עבודה טובים וסביבת עבודה איכותית, אבל תחום אחד של הייטק לא שווה לתחום אחר. הייטק הוא עולם שלם ומסועף והתפקידים בהייטק הם מגוונים מאוד, דינמיים ומתפתחים. 

אם אתם מתלבטים לאיזה כיוון ללכת, הנה חמישה תפקידים בהייטק שישתלמו לכם מאוד –  הביקוש לאנשי מקצוע בתפקידים אלו הולך וגדל, והשכר שלהם רק הולך ועולה משנה לשנה! 

התפקידים הנחשקים בהייטק

מפתחי WEB ואפליקציות

האפליקציות ואתרי האינטרנט השתלטו על החיים שלנו, ולכן אין זה מפתיע כי אחד התפקידים בהייטק המבוקשים ביותר שייך למפתחי ה-WEB, שהביקוש להם רק הולך וגובר משנה לשנה.

מפתחי WEB בונים אתרים אינטראקטיביים ודינמיים, בהתייחסות רבה לחווית משתמש וממשק ובדגש על צד הלקוח. מפתחי WEB מוצלחים הם כאלו שיודעים להתייחס הן לצד הטכני והן לצד העיצובי והפונקציונלי, מה שיוצר תפקיד מעניין המשלב יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה, תוך ידיעה ושימוש בשפות תכנות שונות.

מפתחי WEB מבוקשים מאוד בעולם האפליקציות והתוכנה, ביוזמות, סטארטאפים, ארגונים ועסקים קטנים כגדולים. קורס בניית אתרים מביא איתו משכורות גבוהות ואפשרויות קידום נרחבות. 

מפתח Big Data

מקצוע ה-Big Data עוסק בתחום שהולך ומתפתח משנה לשנה – טכנולוגיות מידע, כלומר כיצד אנחנו שומרים כמויות עצומות ובלתי נתפסות של מידע המגיע ממקורות שונים, וכיצד אנחנו ניגשים למידע הזה, מנהלים אותו, מחזקים ושומרים אותו ביעילות.

ניהול ביג-דאטה ופיתוח של ביג-דאטה הוא תחום חם מאוד, והוא נדרש בארגונים גדולים השומרים כמויות גדולות של מידע אך כמובן גם בארגונים קטנים יותר הזקוקים לכלים לניהול המידע שלהם.

במקומות מסוימים אף נעשה שימוש באינטליגנציה מלאכותית כדי לשמור על המידע בצורה חכמה ויעילה. בשוק ההייטק יש ביקוש גדול לתפקידי מפתחי ביג-דאטה ולתכנות ב-Java Big Data ו-SCALA Big Data. השכר בעולמות אלו הוא גבוה במיוחד, ורק הולך וגדל משנה לשנה. 

פיתוח אוטומציה

אחד התפקידים בהייטק המבוקשים ביותר הוא פיתוח אוטומציה, שהביקוש לו רק הולך וגדל. מפתחי אוטומציה מפתחים תוכנות לבדיקות ממוכנות ואוטומטיות, שמטרתן לבדוק את המוצר המפותח ולמצוא באגים, תקלות ובעיות באיכות.

תפקידם של מפתחי האוטומציות הוא לכתוב קוד ולפתח תוכנות לביצוע אותן בדיקות תוכנה. למפתחי אוטומציה חשיבות רבה בתוצר הסופי, ופעמים רבות הם מחליפים את בודקי התוכנה הידניים (QA). החשיבות שלהם הולכת ועולה, הן בחברות גדולות וכן בסטארטאפים וארגונים קטנים, והן בעולמות מתפתחים ומרתקים כמו מובייל ומחשוב ענן.

הארגונים השונים מחפשים מפתחי אוטומציה מבריקים, ולכן השכר גבוה בהתאם, בעיקר כשמתקדמים עם התפקיד – מפיתוח אוטומציה ועד מנהל אוטומציה או ראש צוות. 

מפתחי Full Stack

אי אפשר לדבר על תפקידים בהייטק מבלי להזכיר את מפתחי ה-Full stack, תפקיד שהלך, התפתח והפך לאחד החשובים בארגונים רבים. מפתחי full stack אלו אנשים עם ידע נרחב הן בפיתוח צד לקוח והן בפיתוח צד שרת.

אלו אנשים עם ידע בפיתוח הממשק בדגש על חווית משתמש (כמו מפתחי ה-WEB מכמה סעיפים למעלה), שהוא בעצם צד הלקוח, והן בפיתוח צד שרת, שהוא כל מה שלא נראה לעין באתר/אפליקציה ונמצא מאחורי הקלעים, כמו אחסון נתונים ועיבודם.

הידע הרב הזה מאפשר לבוגרי קורס Full Stack להיות בעלי ראייה רחבה, מקצועית ודינמית עם ידע במספר שפות במקביל ופיתוח מקצה לקצה, ידע שאין לעובדים שעוסקים רק בפיתוח צד אחד, ולכן הם נכס של ממש בכל ארגון. התפקיד הזה הולך והופך מבוקש יותר ויותר, והמשכורות שלו עולות משנה לשנה באחוזים גבוהים. 

תחום ה-UI/UX

חברות וארגוני הייטק כבר יודעים שככל שהמוצר שלהם ידידותי יותר לצרכן, כך הוא בעל סיכויי הצלחה גבוהים יותר. לזה תוסיפו את המגוון העצום של אפליקציות ואתרים, שמתחרים זה בזה על לב הלקוח, ויצרו את הפופולריות והביקוש הרבה לאנשי UI/UX, אנשים העוסקים בתחום חווית המשתמש.

אנשי מקצוע בתחום ה-UI עוסקים בהליך אפיון חווית המשתמש, הליך מרתק מאוד, העושה שימוש בין היתר בפסיכולוגיה, עיצוב וגראפיקה על מנת ליצור ממשק ידידותי, איכותי וקולע ללב הלקוח. תחום חווית המשתמש נחשב בין התחומים החמים ביותר בעולם ההייטק, והחברות הגדולות מחפשות אחרי אנשים מבריקים ויצירתיים ליצירת ממשקים גאונים, מה שהעלה משמעותית את המשכורות בתחום זה. 

כבר עוזבים?

תנו לנו הזדמנות לתת לכם
הצעה שתפתיע אתכם