מדוע הכנה לראיון עבודה בהייטק כה חשוב?

רוב האנשים, כשהם מחליטים לחפש עבודה, במיוחד אם זו עבודה בתחום חדש, מעדכנים את הקו”ח מפיצים אותם בכל ערוץ אפשרי ומחכים בכיליון עיניים לטלפון המיוחל שיזמין אותם לראיון עבודה.

אבל לראיון עצמו הם לא מתכוננים, או לפחות לא מתכוננים כמו שצריך וזאת מאחר שמרבית האנשים לא יודעים כיצד להתכונן לראיון עבודה.

התחושה הרווחת היא שיהיה בסדר. אני אציג את עצמי, אספר קצת עלי ועל הניסיון המקצועי שרכשתי, אענה על כמה שאלות הקשורות לידע טכני וזהו, אני את שלי עשיתי.

אז זהו, שממש לא!

צריך תמיד לזכור, שהמראיין מחפש מישהו שונה מכולם. אתם צריכים לשדר לו, שהוא חייב לבחור דווקא בכם.

אז איך עושים את זה?

כאן נכנס לתמונה הקואצ’ינג לראיונות עבודה.
באמצעות אימון נכון, המועמד משדר למראיין בדיוק את המסר שהוא הכי טוב שיש, ושהמראיין חייב לבחור בו, אחרת הוא מפספס את העובד הכי טוב שיכול היה להיות לו.

אבל איך מועמדים חסרי ניסיון יכולים לשדר שהם הכי טובים שיש, אם הם מעולם לא עבדו ולא רכשו ניסיון?

על סמך מה הם יכולים להגיד כזה דבר?

 

אני אתן לכם מספר טיפים מהשיטה שפיתחתי ושאותה אנו משרישים אצלנו במכללת SVCollege אצל כל סטודנט וסטודנט:

  1. דבר ראשון- אם אתה הכי טוב שיש, אתה לא תבקש שכר מינימום אלא שכר ממוצע ומעלה.

  2. דבר שני- אם אתה הכי טוב שיש, אתה צריך להיות בקיא מקצועית בחומר על בוריו. הבעיה היא שאתה לא יודע מה המראיין יכול לשאול אותך, וחשוב מאוד להתאמן במאוד מועד על שאלות, תשובות ודרך ההגשה של התשובות לפני שבכלל ניגשים לראיונות עבודה.
  3. דבר שלישי- להתחיל לפרסם מאמרים מקצועיים בנושאי הייטק ותחומים אותם למדת ברמה סבירה ומעלה בפייסבוק וברשת לינקדאין. כמעט כל מראיין נכנס לפרופילים של המועמדים שהוא מזמן כדי לראות עם מי יש לו עסק, וכתיבת מאמרים מקצועיים ירימו את קרנך משמעותית בעיני המראיין.את כל הדברים האלה רצוי מאוד לעשות עם מאמן מקצועי ומנוסה שידריך, יכוון וינחה איך ומה לעשות. 
  4. דבר רביעי – כשאתה בראיון עבודה חשוב לענות תשובות ענייניות, להרחיב היכן שצריך ולקצר היכן שצריך. יש חשיבות רבה לנושא האינטונציות הקוליות ולשפת הגוף. מרואיין סטטי ומונוטוני גם אם יענה תשובות נכונות, מירב הסיכויים שיישאר ללא עבודה עוד תקופה ארוכה. מועמד דינמי לעומת זאת, שיודע להשתמש נכון בשפת הגוף, להגביה ולהנמיך את הקול מתי שצריך, יקבל את מירב תשומת הלב של המראיין ויש לו סיכוי גבוה להתקבל לעבודה.

 בשורה התחתונה, חייבים תמיד לזכור שהיצע המועמדים גדול משמעותית ממספר המשרות.

וכמו שהבנת, מעביד תמיד יעדיף להעסיק את מי שישדר שהוא הכי טוב שיש. 

(גם אם זה אומר שצריך לשלם לו יותר), ולכן אם לא תגיע מוכן לראיון עבודה, רוב הסיכויים שבזבזת זמן, כסף ואנרגיה לשווא.

לא חבל?

 

כבר עוזבים?

תנו לנו הזדמנות לתת לכם
הצעה שתפתיע אתכם