טיפים למעבר ראיונות עבודה בהייטק אונליין

בצל משבר הקורונה רוב חברות ההייטק בישראל מקיימות ראיונות עבודה בצורה מקוונת. יש להתייחס ברצינות לראיון עבודה אונליין, בדיוק כפי שמתכוננים לקראת ראיון עבודה רגיל אצל המעסיק או בחברת השמה להייטק. כדי לסייע לכם להגיע מוכנים ולעבור בהצלחה את ראיונות העבודה בהייטק אונליין הכנו עבורכם טיפים חשובים.

טיפים חשובים לראיונות עבודה אונליין למשרות בהייטק

יש מספר טיפים לראיונות עבודה המתקיימים באמצעות תוכנה ייעודית כמו ZOOM, SKYPE וכיוצא בזה. הטיפים החשובים ביותר הם:

 

  • התקנת התוכנה במחשב או בסמארטפון – בשיחת הטלפון או במייל שקיבלתם לתיאום ראיון עבודה אונליין לתפקיד נחשק בהייטק, לבטח ציינו מהי הפלטפורמה בה עומדים להשתמש בראיון העבודה. אם לא אמרו לכם באיזה פלטפורמה הראיון יתקיים עליכם לברר זאת ולהתקין את התוכנה במחשב או בסמארטפון. לאחר התקנת התוכנה חשוב לוודא שהתוכנה עובדת היטב. התוכנות הפופולריות לראיונות עבודה מקוונים בהייטק הן WHATSAPP, SKYPE, SPARK HIRE ואם משתתפים בראיון יותר משני אנשים כנראה שהשיחה תתבצע ב-ZOOM.
    שימו לב שאתם מורידים את התוכנה גם לטלפון וגם למחשב למקרה ומשהו לא יעבוד באחד מהשניים.

  • להחליף את הפיג’מהאמנם הראיון יתקיים מרחוק בזמן שאתם בבית, אך עדיין עליכם להקפיד על לבושכם ולשמור על אותו קוד לבוש עליו הייתם מקפידים בראיון עבודה פרונטלי כולל נעליים. למרות שזה ככל הנראה ירגיש לכם מוזר, ההשפעה הפסיכולוגית של לבוש מלא כולל נעליים היא גדולה.

  • חדר סטרילי – את ראיון העבודה אתם יכולים לקיים מהדירה, מהבית של ההורים, מביתם של חברים או במקום ציבורי. עדיף לבחור חדר סטרילי ומואר, לסגור חלונות כדי למנוע רעשי סביבה, להקפיד על תאורה חזקה מספיק ולהימנע מחלל חשוך. אם הראיון מתקיים כאשר אתם בחוץ, כדאי לציין זאת למראיין כדי להסביר מראש את רעשי הרקע.

  • שימו לב לרקע שלכם –  גורם קריטי להצלחת ראיון העבודה הוא הרקע מאחוריכם, שימו לב טוב שאתם לא מתראיינים כאשר מאחוריכם המראיין יכול לראות מיטה מבולגנת עם מצעים ובגדים. משרד מבולגן ומלוכלך ועוד יכולים גם להשאיר שם לא טוב לאחר הראיון. ההמלצה הטובה ביותר היא להתראיין כאשר מאחוריכם נמצא רקע נטרלי לחלוטין כמו קיר רחב. 
  • שם משתמש לשיחהלקראת ראיון עבודה בזום או בפלטפורמה אחרת כדאי לבדוק מהו שם המשתמש שלכם ולהחליפו לשם רציני, עדיף לבחור את השם המלא שלכם. שמות משתמשים עם כינויים שונים מתאימים אולי לשיחות עם החברים והמשפחה, אך המראיין עלול להתרשם לרעה מכינוי כמו שי השועל או אלי הפטיש.
  • אוזניות ומיקרופון לקראת ראיון עבודה אונליין מומלץ להצטייד בסט של אוזניות ומיקרופון איכותי. באמצעות האוזניות תוכלו לשמוע טוב יותר את המראיין, וגם המראיין ישמע אתכם היטב ובלי לסבול מרעשי רקע נלווים.
    אתם לא רוצים להגיע למצב בו המראיין צריך לצעוק כדי שתשמעו אותו או ההפך, הרמקול והמיקרופון של המחשב/ טלפון ככל הנראה לא יעשו את העבודה ויש להצטייד באוזניות מקצועיות. 
  • לסגור חלונות ותוכנות לפני הראיון כמה דקות לפני תחילת ראיון העבודה מומלץ לסגור במחשב או בניד חלונות פעילים אחרים, חשוב לסגור גם אפליקציות ותוכנות הפועלות ברקע כדי לשמור על חיבור יציב לאינטרנט ולהימנע מחלונות קופצים ומצפצופים בגלל קבלת הודעות והתראות שונות.
  • סימולציהבדיוק כפי שמתכוננים לראיון עבודה פרונטלי, כך עליכם לעשות לפני ראיון עבודה אונליין, לכן חשוב לבצע סימולציות, להתנסות בראיון אונליין בעזרת חברים, לענות מראש על שאלות פופולריות וטריקיות וכדומה.

 

במהלך ראיון עבודה לתפקיד המעניין אתכם חשוב לציין איזה מסלול לימודי הייטק סיימתם, היכן למדתם, מהו הניסיון המקצועי שצברתם, להוסיף מידע אישי הרלוונטי לתפקיד ואפשר גם לשלוח לינק בזמן הראיון לתיק עבודות שהכנתם. כדאי להתרגל לראיונות עבודה אונליין מאחר ונגיף הקורונה כנראה יישאר איתנו עוד הרבה זמן וחברות הייטק והשמה מאמצות בחום את הפתרון הנוח של ראיון עבודה מרחוק.

כבר עוזבים?

תנו לנו הזדמנות לתת לכם
הצעה שתפתיע אתכם