למה זה לא באמת משנה אם בתחושה שלנו היה לנו ראיון עבודה טוב או לא?

דני ויוסי הם שני חברים שסיימו קורס טכנולוגי ביחד באותה מכללה וזימנו את שניהם במקרה לאותה חברה לראיון עבודה, אך כמובן שראיינו אותם בנפרד.

את שניהם שאלו את אותם השאלות, גם שאלות מקצועיות וגם שאלות אישיותיות ולבסוף מסרו להם שבתוך מספר ימים הם יקבלו תשובה מי מהם התקבל לעבודה.

דני יצא עם תחושה ממש טובה מהריאיון.

מבחינתו הוא ענה על כל השאלות המקצועיות ברמה גבוהה, מבחינה אישיותית הוא הרגיש שהוא ממש התחבר למראיין ובאופן כללי היה בטוח שהוא הולך לקבל את חוזה העבודה הנכסף.

יוסי לעומת זאת, יצא עם תחושה שהוא סתם בזבז את הזמן שלו.

מבחינה מקצועית הוא הרגיש שהוא לא הבריק, מבחינה אישיותית הוא קיבל תחושה שלא שידר את עצמו בצורה הטובה ביותר ובגדול הוא הרגיש שלא מגיע לו לקבל את חוזה העבודה ממקום העבודה הזה ושיש לו עוד הרבה מה לשפר ולתקן.

לאחר מספר ימים, להפתעת החברים, דני קיבל תשובה שלילית ויוסי קיבל דווקא תשובה חיובית וזאת בניגוד גמור לתחושה שעמה כל אחד מהם יצא מאותו ראיון העבודה.

איך זה יכול להיות?

הסיפור הזה הינו אמנם סיפור דמיוני, אבל התחושות של הדמויות בסיפור הן התחושות האמיתיות שאנו מרגישים בזמן ולאחר ראיון עבודה.

בסופו של דבר, בד”כ המראיין יגייס איש צוות אחד בלבד לצוות שלו, אבל יראיין לא מעט אנשים על מנת לראות מי המתאים מבחינתו ביותר לצוות.

מה שהרבה מועמדים לא מבינים זה שצריך להסתכל על ראיון העבודה כעל משהו יחסי ביותר.

אם היה למועמד מסוים ראיון מצוין, זה לא אומר כלום. כי אין לו מושג איך היה הריאיון עבור מועמד שהיה לפניו או איך יהיה הריאיון עבור מועמד שיבוא אחריו. כמו כן, המועמד לא יודע אף פעם מה הרושם שהשאירו שאר המועמדים על המראיין.

מועמד אחד יכול לשדר רמת מקצועיות בינונית, אבל להתחבב על המראיין מבחינה אישיותית ולכן המראיין יעדיף לקבל אותו, בעוד שמועמד אחר יכול לשדר רמת מקצועיות גבוהה מאוד אבל אם המראיין ירגיש שהמועמד לא מתאים לשאר הצוות מבחינת האופי והאישיות, הוא לא יקבל אותו.

בשורה התחתונה אפשר לומר, שמספיק שיהיה מועמד אחד שהיה לו ראיון טיפה יותר מוצלח, גם מהבחינה המקצועית וגם מהבחינה האישיותית וכל שאר המועמדים יישארו מחוץ למשחק.

החלק המצחיק הוא, שבאותה מידה, אותו מועמד שהמראיין כן רוצה לצרף לצוות יכול להרגיש באותו ראיון עצמו שמבחינה מקצועיות ו/או אישיותית הוא לא מספיק טוב, בדיוק כמו שקרה ליוסי בסיפור.

אז איך צריך להרגיש ומה צריך לעשות לאחר ראיון עבודה?

הדבר הטוב ביותר שמועמד יכול לעשות הוא לא להתחיל לחשוב אם היה ראיון טוב או רע, אלא פשוט לנסות לשפר את הנקודות שבהן יש תחושה שהן לא מספיק טובות ולהמשיך ולהתראיין עד שלבסוף הוא יתקבל לעבודה. 

כבר עוזבים?

תנו לנו הזדמנות לתת לכם
הצעה שתפתיע אתכם