קורס אבטחת מידע – כל מה שרציתם לדעת

בשנים האחרונות גברו האיומים וניסיונות הפריצה למערכות מחשוב, מידע ותקשורת, לכן ארגונים רבים משקיעים משאבים עצומים בפתרונות אבטחת מידע. תחום אבטחת המידע הולך ומתמקצע עם השנים, אך עולם התוכנה הפך למורכב יותר להגנה, ויש להגן לא רק על מערכות המחשוב אלא גם על מאגרי המידע, האינטרנט והמובייל. 

במסגרת קורס אבטחת מידע תרכשו את הידע הנדרש להפוך למומחים בתחום, הקורס יעניק לכם ידע וכלים להגנה על כל המערכות הקיימות, למשל מערכות הפעלה, מערכות תקשורת, תחנות קצה, שרתים, רשת האינטרנט, רשת המחשבים בארגון ועוד.

במהלך הקורס רוכשים ידע רב ומעמיק, מכירים כלי אבטחה שונים, לומדים כיצד ההאקרים פועלים ומהן מתודולוגיות העבודה שלהם. מטרת הקורס היא להכשיר אנשי מקצוע בתחום אבטחת המידע על מנת שבוגרי מסלול הלימודים יוכלו לבנות מערך אבטחה המותאם לצורכי הארגון ולאופי האיומים הקיימים.

למי מתאים הקורס?

קורס סייבר למתחילים נחשב לאחד ממסלולי הלימוד המבוקשים והפופולריים ביותר, יש מחסור גדול באנשי אבטחת מידע וסייבר, והתחום ממשיך להתפתח במהירות. לכן, הצפי הוא שהמחסור בעובדים מיומנים יימשך עוד מספר שנים. קורס לאבטחת מידע מתאים לכל אדם המעוניין להשתלב בשוק העבודה המקומי במקצוע מאתגר ומבוקש. כיום, כל הארגונים זקוקים לאנשי אבטחת מידע בגלל האיומים הרבים וניסיונות הפריצה של האקרים וארגונים עוינים. 

קורס אבטחת מידע מתאים לבעלי חוש טכני וידע בסיסי במחשבים, נדרשת אנגלית ברמה טובה, ומעבר לכך אין דרישות מיוחדות. כאשר אתם נרשמים לקורס אבטחת מידע עליכם לבדוק מהם תנאי הסף כיוון שהדרישות משתנות בין מוסדות הלימוד השונים.

לימודי סייבר
לימודי סייבר

חשיבות אבטחת מידע בארגונים

כל ארגון מתמודד כיום עם איומים מבחוץ ומבפנים, שיטות העבודה של ההאקרים הולכות ומשתכללות, הם מנסים לפרוץ למערכות מחשוב ומידע לצורך ריגול תעשייתי, כופר, מרמה, השגת מידע רגיש, זיוף, שימוש לרעה בנתונים ועוד. רבים לא מודעים לכך שחלק גדול מהאיומים על המידע והנתונים בארגון מגיע דווקא מתוך המערכת, בדרך כלל על ידי עובדים ממורמרים, אנשים שפוטרו על רקע מקצועי ועובדים שרוצים לנקום במעסיק שלהם. תוצאות הפריצה למערכות המחשוב עלולות להמיט אסון על הארגון, הן גם עלולות לגרום לנזקים בלתי הפיכים ברמה עסקית או ביטחונית. 

לכן, לא רק חברות וארגונים עסקיים מתמודדים עם האיומים ההולכים וגדלים אלא גם מדינות, משרדים ממשלתיים, חברות ציבוריות ומוסדות שונים, למשל ביטוח לאומי, בתי חולים, קופות חולים וכדומה.

כיום, ארגונים מודעים לסכנות ולאיומי הסייבר ואבטחת מידע. כל ארגון מגבש מדיניות אבטחת מידע לאחר אפיון הסיכונים, ולרוב מעסיקים כוח אדם מקצועי ומיומן באבטחת מידע על מנת לבנות את מערך ההגנה בארגון ולנסות להיות תמיד צעד אחד לפני ההאקרים.

מה לומדים בקורס אבטחת מידע?

באופן כללי, במסגרת הקורס לומדים את הנושאים הבאים:

  • רשתות תקשורת ומחשבים
  • הכרות עם שרתים ומערכות הפעלה של שרתים (לינוקס וכדומה) 
  • אבטחת מידע באינטרנט
  • תוכנות לניתוח תעבורה ברשת האינטרנט
  • סוגי התקפות ואיומי סייבר ואבטחת מידע
  • פתרונות אבטחת מידע
  • הכנה למבחן ההסמכה של Cisco
  • ציוד אבטחת מידע 

כדאי לדעת כי אפשר ללמוד אבטחת מידע במגוון מוסדות לימוד, כולל אוניברסיטאות המציעות מסלול לימודים לתואר ראשון באבטחת מידע וסייבר. במכללות המובילות, בהן כמובן מכללת SVCollege, תוכלו ללמוד את התחום תוך מספר חודשים בלבד. זהו קורס ממוקד הכולל למעשה שני תחומי לימוד:

  • ניהול רשתות
  • אבטחת מידע

אנשי אבטחת מידע וסייבר חייבים להכיר היטב את עולם הרשתות, פרוטוקולים שונים לתקשורת בין מחשבים, שרתים ומערכות הפעלה של שרתים. לכן, קורס משולב הכולל הסמכה לניהול רשתות ואבטחת מידע עדיף עבורכם.  בוגרי הקורס צריכים לעבור את מבחן ההסמכה של סיסקו מסוג CCNA (Cisco Certified Network Associate). זו תעודת הסמכה בינלאומית מטעם ארגון CISCO, התעודה מוכרת בכל העולם והיא תסייע לכם להתקבל במהירות לעבודה בתחום אבטחת המידע וניהול רשתות בארגונים המובילים. 

מהן אפשרויות התעסוקה לבוגרי הקורס?

בוגרי קורס ניהול רשתות ואבטחת מידע זוכים לביקוש רב בשוק העבודה המקומי והבינלאומי. יש לא מעט משרות פנויות בחברות המחפשות מנהל רשתות מוסמך ובעל ידע עדכני גם באבטחת מידע. עם זאת, רוב המשרות הפנויות מיועדות לאנשי אבטחת מידע וסייבר, יש שפע עבודה בתחום, הן בחברות הייטק העוסקות בפיתוח ובמתן שירותי אבטחת ידע והגנת סייבר לארגונים אחרים, והן בחברות הייטק הזקוקות לאנשי מקצוע מיומנים לצורך בניית וניהול מערך ההגנה על המידע במערכות המחשוב.

כמו כן, משרדי ממשלה, חברות ציבוריות, חברות בתחום הביטחון, ארגונים שונים, עסקים גדולים ועמותות, כל אלו ועוד זקוקים לאנשי אבטחת מידע בעלי ידע מתאים, והצפי הוא שהביקוש לאנשי מקצוע בתחום ילך ויגדל, בהתאמה לגידול המשמעותי באיומי הסייבר ואבטחת המידע על מערכות רבות בארץ.

מדוע כדאי ללמוד ניהול רשתות ואבטחת מידע במכללת SVCollege?

מכללת SVCollege מזמינה אתכם לרכוש מקצוע מעניין ומבוקש וליהנות מקריירה מאתגרת בארגונים מובילים בשוק העבודה המקומי. זהו מקצוע המאפשר לכם לעבוד כמומחי אבטחת מידע גם בחו”ל, כל עוד עברתם בהצלחה את מבחן ההסמכה של CISCO. 

תנאי הקבלה ללימודי אבטחת מידע מאפשרים לכל אדם בעל רקע בסיסי בעולם המחשבים ורמה טובה של אנגלית להשתלב במקצוע נדרש ומתגמל. השכר לאנשי אבטחת מידע גבוה ולאחר מספר שנים כאשר צוברים ותק ניתן לקבל משכורות מעולות וליהנות מתנאים טובים. 

הלימודים במכללה כוללים בונוסים ייחודיים שלא ניתן למצוא במקומות אחרים, כדוגמת 50% הנחה למבחן ההסמכה של CISCO, 50% הנחה לקורס מתקדם למנהלי רשתות (DEVOPS), קורס אינטרנטי חינם בנושא לינוקס, התלמדות מעשית המכשירה אתכם למקצוע ומעניקה לכם יתרון משמעותי מול מועמדים אחרים לתפקיד, סיוע בהשמה לבוגרי הקורס ואימון (קואצ’ינג) לראיונות עבודה.

כבר עוזבים?

תנו לנו הזדמנות לתת לכם
הצעה שתפתיע אתכם