איך להתכונן לראיון מנצח בהייטק!

היי,

אני חייב לשתף אותך בטיפ פשוט חזק ביותר
שישדרג אותך משמעותית!! בראיון עבודה הבא.

אני בטוח שאם יותר אנשים היו יודעים
את מה שעוד שניה תקראו
היה להם הרבה יותר קל לעבור כל ראיון!

הטיפ הוא פשוט ביותר, בשתי מילים:

מחקר מקיף.

מה זאת אומרת?
לפני כל ראיון תשאלו את השאלות הבאות:
מי החברה, ובמה היא עוסקת, במה עסק קודם
המראיין, האם יש לכם נקודות חיבור עם המראיין

אפשר לראות בקלות על ידי הצצה בסטטוסים
שהוא כותב בפייסבוק
האם יש מוצרים משלימים למוצר הראשי,
האם יש לכם אולי ראיונות לשיפור המוצר, וכן הלאה..

את כל המידע הזה תאגדו לכם בדף מסודר,
שאותו תקחו אתכם לראיון העבודה.
לפני הראיון תשלפו את הדף, תחזרו על כל המידע
ובעצם תראו למראיין שאתם רציניים ושחקרתם לעומק
לפני שהגעתם לראיון.

אין לך מושג עד כמה זה משמעותי למראיין!

*******************************************************************

קשה לך בראיונות העבודה?
מקבלים בלקאאוט בזמן הראיון?
המראיינים לא חוזרים, או מחזירים תשובה שלילית?

אני יכול לעזור!!
בניתי תוכנית מפורטת שסייעה להמון אנשים
להכנס למעגל העבודה, בכל תפקיד שתחפצו!

תלחצו על הלינק הבא, תשאירו פרטים,
ואני כבר אדאג לעזור לכם להכנס/להשתדרג במקום העבודה:
אני רוצה לעבור ראיון בהצלחה!

 

 

קורות חיים – הדרך שלכם לראיון עבודה בהייטק מתחילה כאן  

עוד לפני שנעסוק בשאלה איך להתכונן לראיון בהייטק, כדאי לדעת כי שלב ראיון העבודה בהייטק הוא שלב ביניים לפני הקבלה לעבודה. עוד לפני כן, עליכם למשוך את תשומת הלב של מחלקת הגיוס בחברת הייטק, והיות והם מקבלים לא מעט קורות חיים של מגוון מועמדים, חשוב להכין ולערוך את קורות החיים שלכם בצורה מקצועית, מדויקת ואיכותית.

במידה ויש לכם ניסיון רלוונטי לתפקיד המיועד, או שלמדתם במכללה למקצועות ההייטק משימת כתיבת קורות החיים הופכת למעט קלה יותר וכל שעליכם לעשות זה לסגנן את קורות החיים ולהבליט את ההצלחות והמוניטין שצברתם בתחום. עריכת קורות חיים למועמדים ללא ניסיון שעברו הסבה להייטק היא משימה מאתגרת יותר, אך היא בהחלט אפשרית, במיוחד לאור העובדה כי במציאות של היום, חברות הייטק רבות לא נוטות לייחס חשיבות מכרעת לתואר בעל שם, אלא יותר לכישורים, יצירתיות ויכולת לחשוב מחוץ לקופסא, אלמנטים אותם יש להבליט היטב בקורות החיים ובמידת הצורך, לצרף תיק עבודות שיוכיח כי רכשתם את הידע והכלים המתאימים להצליח בתפקיד.

 

ראיון עבודה בהייטק – הכירו את השלבים העיקריים

תחום ההייטק מושך אליו אנשים רבים המעוניינים ליהנות משילוב של עבודה מעניינת ומאתגרת יחד עם שכר גבוה ותנאים משתלמים, כך שלא מעט אנשים פונים לעשות הסבה להייטק ובוחרים קורס הייטק ממוקד לתפקידים מבוקשים כמו בודק תוכנה, מתכנת ומתפתח אתרים ואפליקציות.

בשל כך, חיפוש עבודה בעולם ההייטק יכול להיות מאתגר למדי. לפיכך, במידה והגעתם לשלב של זימון לראיון עבודה, כדאי להיערך בהתאם ולהכיר את השלבים העיקריים המרכיבים את ראיון העבודה. ראיון עבודה בהייטק אינו זהה לראיונות עבודה הנערכים במקומות אחרים, כשהוא מורכב בדרך כלל ממספר שלבים עיקריים:

 

ראיון ראשון

בשלב הראשון תיפגשו עם ראש הצוות של הפרויקט אליו תתמיינו במסגרת התפקיד אליו אתם מכוונים ובשלב זה, תישאלו לרוב על הרקע האישי והמקצועי שלכם.

 

ראיון שני

לאחר מכן, תיפגשו עם המנהל האחראי ולרוב, תישאלו את אותן השאלות שנשאלו על ידי ראש הצוות, אך פה תצטרכו ליצור רושם חיובי על אישיות בכירה יותר.

 

פגישה עם מחלקת משאבי אנוש

לאחר שלב הראיונות המקצועיים, תגיעו לפגישה עם מחלקת משאבי אנוש בחברה, פגישה שמטרתה להבין האם אתם מתאימים להשתלב בחברה מבחינת יחסי האנוש שלכם.

 

חוזה עבודה

בשלב הסופי והאחרון, תקבלו הצעת עבודה בחברה, לגביה תוכלו לנהל משא ומתן על גובה השכר והתנאים ובסופו של תהליך, לחתום על חוזה העבודה ולהתחיל להוכיח את עצמכם בתפקידכם החדש.

 

מהו מבחן ראיון עבודה?

מועמדים השואלים את עצמם איך להתכונן לראיון בהייטק, צריכים להקדיש את תשומת הלב הראויה גם למבחן ראיון העבודה, מבחן אותו חברות הייטק רבות עורכות למועמדים לתפקידים בחברה, במטרה להעריך את הכישורים והידע שלכם, כמו גם את האישיות והיכולות לבצע משימות.

במבחן ראיון עבודה תצטרכו להביא לידי ביטוי בצורה ברורה ומקצועית את החומר שלמדתם במסגרת קורס הייטק, לשלוט באופן מלא בשפת התכנות הרלוונטית לתפקיד ולגלות היכרות עם טכנולוגיות שונות בהן תצטרכו להשתמש. בנוסף, תידרשו להפגין יכולות גבוהות של עבודה בצוות, חשיבה ביקורתית ויצירתיות. 

 

איך להתכונן לראיון עבודה בהייטק – שאלות שכדאי להכיר

כדי לענות על השאלה איך להתכונן לראיון עבודה בהייטק, כדאי שנכיר את השאלות המרכזיות שנשאלות במהלך הריאיון. ראיונות עבודה בהייטק בוחנים בין השאר את היכולות היצירתיות שלכם, אך במרבית המקרים, מדובר בשאלות זהות למדי, שהיכרות מוקדמת איתן תוכל לסייע לכם להיערך אליהם כראוי. בין השאלות הללו נמצאות:

 

שאלות אישיות

איך להתכונן לראיון עבודה בהייטק? בשלב הראשון, כדאי להיערך לשאלות שנראות הפשוטות ביותר, השאלות האישיות. שאלות כמו “ספר לי על עצמך” או “למה אתה רוצה לעבוד פה” נראות שאלות תמימות למדי, אך הן נועדו לקבוע את הטון ולשבור את הקרח ולכן, חשוב לענות על שאלות אלו תשובות תמציתיות וממוקדות.

 

שאלות מקצועיות

שאלות מקצועיות נוגעות להיבט הטכני של קורס ההייטק אותו למדתם ובמסגרתן, תוכלו לצפות לשאלות על חומרה ותוכנה, שאלות על מערכת ההפעלה, שאלות על STD, כתיבת קוד לבקשת המראיין, פתירת בעיות אלגוריתמיות ועוד. 

 

שאלות לוגיות

שאלות לוגיות נועדו להבין את אופן המחשבה ורמת היצירתיות שלכם והן אמנם לא דורשות ידע מעמיק, אך דורשות יכולת להגיב ולפתור בעיות תחת לחץ. שאלות לוגיות נפוצות סובבות סביב נושאים כמו סדרות מספריות, נימוק מילולי, סיבה ותוצאה ועוד. 

 

איך להתכונן לראיון עבודה בהייטק?

מלבד הכנה והכרת השאלות השונות שעתידים לשאול אתכם במהלך הריאיון, ישנן עוד מספר דרכים להתכונן לראיון עבודה בהייטק:

 

היערכות מוקדמת

היערכות מוקדמת לראיון אינה כוללת רק הכנה לשאלות, אלא גם מחקר קצר ותמציתי על החברה בה אתם מתראיינים, העברת הטלפון הנייד שלכם למצב שקט, מנוחה מספקת לפני הריאיון והקפדה על מראה מכובד ותחושות של תשוקה ומחויבות.

 

יצירת רושם ראשוני חיובי

רושם ראשוני חיובי הוא אחד האלמנטים החשובים ביותר בתהליך הריאיון, עוד לפני שנשאלה אפילו שאלה אחת. כדי ליצור רושם ראשוני חיובי כדאי להקפיד על יצירת קשר עין עם המראיין, חיוך נינוח וטבעי, אל תתעכבו על טעויות שעשיתם ונסו למצוא מכנה משותף עם המראיין.   

במסגרת הניסיון רב השנים שלנו בתחום, כל הקורסים שלנו כוללים גם הכנה והיערכות מעמיקה סביבה השאלה איך להתכונן לראיון עבודה בהייטק, החל משלב ניסוח קורות החיים ועד ירידה לפרטי השאלות הצפויות להישאל וזה בדיוק הזמן ליצור איתנו קשר ולבדוק מהו הקורס המתאים ביותר עבורכם בדרך לקריירה מוצלחת ומתגמלת בעולם ההייטק.

 

לסיכום

ראיון עבודה בהייטק הוא שלב מכריע בקריירת ההייטק שלכם ולכן, עלינו להקדיש את תשומת הלב הראויה לשאלה איך להתכונן לראיון עבודה בהייטק. ההכנה לראיון עבודה בהייטק מתחילה בהיכרות מבנה הריאיון, עוברת דרך הכנה מקצועית והיערכות לשאלות השונות ומסתיימת בהכנות סופיות לקראת הריאיון ויצירת רושם חיוני חיובי.  

 

שאלות ותשובות בנושא איך להתכונן לראיון מנצח בהייטק

עוד לפני ראיון העבודה, קורות החיים הם יצירת הקשר הראשונית שלכם עם חברת ההייטק ולכן, עוד לפני שמתמודדים עם השאלה איך להתכונן לראיון עבודה בהייטק, כדאי לחשוב כיצד מנסחים היטב את קורות החיים שלכם, במיוחד אם אתם מועמדים ללא ניסיון, אז עליכם להבליט את הכישורים והיכולות הרלוונטיים לתפקיד עליו אתם מתמודדים.

חשוב להבין כי על כל משרה פתוחה בהייטק מתמודדים מספר לא מבוטל של מתמודדים ולכן, עם קבלת הזימון לראיון עבודה בהייטק, עליכם לקדיש את תשומת הלב הראויה ולהיערך בהתאם לראיון. היערכות נכונה צריכה להתמקד בהבנת מבנה ותהליך ראיון העבודה, היכרות עם השאלות שעתידים לשאול אתכם ויצירת רושם ראשוני חיובי.

במסגרת ראיון העבודה בהייטק תישאלו מספר שאלות במטרה לעמוד על הידע המקצועי שלכם, היכולות והכישורים שלכם. השאלות בראיון העבודה בהייטק מתחלקות למספר תחומים וביניהם – שאלות אישיות, שאלות מקצועיות ושאלות לוגיות.

היערכות לקראת ראיון עבודה בהייטק מהווה פעמים רבות את נקודת ההבדל בין קבלתכם למשרה המבוקשת לבין תשובה שלילית ולכן, הדרך המומלצת להיערך לראיון עבודה היא עוד בשלב הלימודים, כשבמסגרת תכנית קורס ההייטק, המכללה תכשיר ותכוון אתכם כיצד לכתוב ולערוך קורות חיים בצורה הנכונה ואיך להתמודד עם מגוון השאלות ולהציג את עצמכם בדרך הכי מוצלחת. 

כבר עוזבים?

תנו לנו הזדמנות לתת לכם
הצעה שתפתיע אתכם