נשים בהייטק – הייטק זה לא מקצוע רק לגברים

למרות שאנחנו מדברים ללא הפסקה על שוויון בין נשים לגברים, ולמרות שאנחנו נמצאים בעולם בו הפמיניזם רק הולך וצובר תאוצה, עדיין ישנם כמה אזורים אפורים בו הגברים שולטים והנשים הם מיעוט. אחד העולמות האלו הוא עולם הייטק – מהעולמות המרתקים, המתגמלים והמתקדמים שאפשר למצוא היום בשוק העבודה. אחוז הנשים במקצועות הייטק הוא נמוך משמעותית, וללא סיבה אמיתית – שכן מדובר על תחום עמוק ומגוון, שגם גברים וגם נשים יכולים למצוא בו עניין. אז למה זה המצב, ומה הדרך הכי טובה לנשים להיכנס לעולם ההייטק? הנה כל הפרטים.

נשים בהייטק – מה הנתונים?

אם נדמה לכם שהשיוויון כבר כאן ושיש לא מעט נשים בהייטק, יש סיכוי שהמספרים הבאים יפתיעו אתכם – בעולם ההייטק בישראל תמצאו כ-25% נשים בלבד, שעובדות לצד 75% גברים (נכון ללפני מספר שנים אחדות). במילים אחרות, על כל שלושה גברים תמצאו אישה אחת! גם כשנכנסים לעובי הקורה לא מוצאים נתונים מעודדים – שכן שיעור הנשים בהייטק שנמצאות בתפקידי מפתח ובתפקידי פיתוח חשובים הוא נמוך משמעותית – כ-15% בלבד. הנתונים האלו משתפרים מעט בכל שנה, אך עדיין אחוז הנשים בהייטק  נמוך באופן משמעותי, וללא כל סיבה מוצדקת! 

למה אין נשים בהייטק?

אחרי שהבנו שהנתונים באמת מדאיגים, נשאלת השאלה למה זה ככה? הרי עברו הימים שנשים הן עקרות בית שמבשלות, מנקות ומגדלות את הילדים. היום, נשים יוצאות לעבודה ממש כמו גברים, מפתחות קריירות מפוארות ומגיעות לתפקידי מפתח בתחומים רבים. ובכל זאת, אחוז הנשים בהייטק הוא נמוך ומעורר שאלות!

יש מספר סיבות אפשריות למה יש פחות נשים בהייטק. בראש ובראשונה, ניתן לומר שמאז ומתמיד המקצועות המדעיים והמתמטיים שויכו לגברים. התפיסה המיושנת הזו המשיכה להישמר בתת-המודע שלנו, וכך פחות נשים הולכות ללמוד מקצועות מדעיים ומכאן שאינן משתלבות בעולם ההייטק. סיבה נוספת קשורה לרצון של נשים רבות לעבוד במשרות אם. משרות כזאת מאופיינות בשעות מעטות יותר, דבר שעלול להיות בעייתי בעולם ההייטק האינטנסיבי בו פעמים רבות נדרשים להשקיע בשעות נוספות. 

כך תכנסי לעולם ההייטק

אם את רוצה לשבור את הסטטיסטיקה ולהנות מהעולם המרתק והמתגמל של ההייטק, את ללא ספק יכולה לעשות את זה. יש שתי דרכים עיקריות שיפתחו בפנייך את השער:

 

  • תואר במדעי המחשב – הדרך הראשונה היא כמובן לעשות תואר מדעי בתחום הקשור למחשבים, כמו מדעי המחשב או הנדסת תוכנה. תואר כזה אפשר לעשות בכל אחת מהאוניברסיטאות או במכללות השונות הפזורות ברחבי הארץ. תנאי הקבלה לתואר, כמו גם הלימודים עצמם, יכולים להיות מאתגרים מאוד ואורכים כ-3 שנים לפחות. בסופם, תוכלי להשתלב בתפקידי מפתח בחברות הייטק מובילות או בסטרטאפים קטנים וחדשניים. 
  • קורס הייטקהדרך המהירה והישירה יותר היא להצטרף לקורס הייטק. קורסים כאלו מוצעים במכללות השונות, ומאפשרים לך ללמוד תחום ממוקד באופן מקצועי, בתקופה של מספר חודשים בלבד, ולהשתלב ישירות בעבודה באותו התחום. פעמים רבות מוסד הלימוד יסייע לך גם לאחר השלמת הלימודים, בין היתר בניסוח קורות חיים, הכנה לראיון ובכל הדרך עד מציאת העבודה.

תפקידים מעניינים בהייטק לנשים

כל התפקידים בעולם ההייטק פתוחים לנשים, אבל אם את מחפשת תפקיד מעניין וגמיש שתוכלי ללמוד בקורס הייטק קצר וממוקד, הנה כמה אופציות מצוינות:

  • קורס QA – בקורס QA תלמדי להיות מהנדסת QA, או במילים אחרות בודקת תוכנה. מדובר על אחד התחומים המבוקשים ביותר בעולם ההייטק, ותוכלי להשתלב בעבודה בחברות הייטק רבות, ואף למצוא משרות גמישות. העבודה בQA קשורה לבדיקת איכות מעמיקה לתוכנות ואלגוריתמים, על מנת לספק למשתמש הקצה מוצר מושלם.
  • קורס ניהול רשתות ואבטחת מידעכל חברה או ארגון העושה שימוש ברשתות אינטרנט ורשתות פנימיות (ומי לא?) זקוקים למנהלי רשתות ואבטחת מידע, ולכן קורס זה יבטיח לך עבודה מסודרת. מנהלי רשתות הם האחראים על תקינות הרשת, הקמת התשתית ואבטחת המידע בארגון. 
  • קורס בניית אתרים ואפליקציות WEB – אם את רוצה להשתלב בתחומי פיתוח ולהנות מהעולם המגוון והיצירתי של בניית אתרים ואפליקציות, עולם דינמי ומרתק המשלב גם חווית משתמש ועיצוב, כדאי לך לחשוב על קורס בניית אתרים. תוכלי להשתלב בתפ

כבר עוזבים?

תנו לנו הזדמנות לתת לכם
הצעה שתפתיע אתכם