איך להשיג ניסיון מקצועי רלוונטי בהייטק בתור בוגר קורס?

כולם היום כבר יודעים שבלי ניסיון תעסוקתי רלוונטי אין טעם בכלל לשלוח קורות חיים, ובמיוחד הייטק. 

הרי המראיין מקבל עשרות, אם לא מאות קו”ח על כל משרה שהוא מפרסם, ומדוע שהוא ישקיע זמן בלזמן דווקא מועמדים ללא נסיון שיגיעו לחברה, “יתגלחו” על חשבונו ויתחילו לתת תפוקה רק לאחר פרק זמן של מספר שבועות במקרה הטוב אם הוא יכול לקחת מישהו מנוסה שיכול לתת תפוקה כבר מהיום הראשון?

אז מה רוב האנשים שיודעים את זה עושים? בדיוק מה שעשו עד היום. ממשיכים לשלוח קו”ח מבלי להבין שהבעיה נעוצה בחוסר הניסיון שלהם.

הגיע הזמן ללמוד איך להפוך את הקערה על פיה ולרכוש ניסיון עוד לפני חיפוש עבודה הייטק ושליחת קורות החיים.

אז מה אפשר לעשות?

  • ניתן ליצור קשר עם חברות שמפתחים מוצר כזה או אחר ולהציע להם עזרה, ואת הניסיון הזה להוסיף לקו”ח  לאחר מכן.
    החיסרון הוא שגם אם תמצאו חברה כזו, הם לא יאשרו לכם לעבוד מהמשרדים שלהם אלא אך ורק מהבית – וזאת מאחר והם לא משלמים עליכם ביטוח והם לא יוכלו לקחת את הסיכון שאולי תפגעו חלילה. חיסרון נוסף הוא שרוב הסיכויים שהעו”ד של החברה לא יאשר להם כלל להתנהל מולכם מחשש להחלת יחסי עובד-מעביד, וזו הרפתקה שחברה צעירה לא תרצה לקחת על עצמה.
  • אז למה שלא ליצור קשר עם אנשים פרטיים שמפתחים מוצר תוכנה כזה או אחר ולהציע להם עזרה?
    זה אפשרי בהחלט, אך יש לקחת בחשבון שגם כאן העבודה שתעשו תתבצע מהבית, יהיה מאתגר (בלשון המעטה) להציג את העזרה שנתתם למישהו פרטי בקו”ח ובראיון העבודה, וכמובן יש לקחת בחשבון שמישהו פרטי לא ישקיע בכם זמן על מנת ללמד אתכם את המוצר ולוודא שהבנתם מה אתם בכלל צריכים לעשות.
  • אפשר כמובן גם ליצור ניסיון בעצמכם; למשל מי שרוצה לרכוש ניסיון ב תחום ה- QA יכול לאתר ולבצע פרוייקטים באתרים שמאפשרים ביצוע פרוייקטים כאלו, אבל החיסרון הוא שעד שמקבלים פרוייקט כזה יכולה לעבור פרק זמן ארוך וגם לך תדע איך להציג את זה בקו”ח בצורה משכנעת. עוד חיסרון הוא שהעבודה נעשית כך בצורה אינדיבידואלית ולא בעבודת צוות.
  • ואם למדת מקצוע בתחום פיתוח כמו פיתוח אפליקציות או קורס בניית אתרים  אתה כמובן יכול לפתח לעצמך אתר או אפליקציה, אבל זה אוטומטית יסווג אצל המראיין כפרוייקט ותו לא.

יש עוד אפשרות, והיא לרכוש את הניסיון כבר תוך כדי הקורס שאתה עושה.

אנחנו במכללת SVCollege משלבים את הבוגרים שלנו בחברות הייטק אמיתיות במסגרת של התלמדות מעשית תוך שאנו מוודאים שהם מקבלים הכוונה נכונה, שהם מודעים למשימות שלהם בהתאם לצרכי החברה, שהם רוכשים ניסיון רלוונטי בעבודת צוות, והכי חשוב, שהם מיישמים את מה שלמדו בפועל החברה אמיתית.


כתוצאה מכך אחוז הבוגרים שלנו שמועסקים לאחר מכן בחברות אלו הולך ועולה משנה לשנה, וגם הבוגרים שלנו שלא היה תקציב להעסיק אותם זוכים לכמות משמעותית של ראיונות עבודה לאחר שהם שולחים קו”ח והמראיינים רואים שהם רכשו ניסיון רלוונטי מחברת הייטק אמיתית.

אגב, אנו יודעים לעזור גם לבוגרי קורסים של מכללות אחרות בתחומים של QA, אוטומציה ופיתוח לרכוש ניסיון רלוונטי, מה שעוזר להם משמעותית להשתלב מהר מאוד בעבודה בחברות הייטק.  

אנו עובדים היום עם מאות חברות, כגון:

Keepers, librimind, fokoya, scanovate, Generix, Mobaxe, Map42, Rumble, Polywizz, SlidePiper, IqDesk, Mama Guru, BigUV, Ourlend, BrainQ, Navin, ScaleAbout, Restart Group, Comroads, CloseApp, BioEye, FortVision, FarmDog, Bazelet, Sonarex, Zipy

גם בתחומי ה QA וגם בתחומי הפיתוח השונים.

חשוב לציין שבוגרים רבים שלנו כבר השתלבו בחברות אלו במשרות הייטק כבר במסגרת ההתלמדות המעשית והרשימה הולכת וגדלה.

לסיכום, ביצוע התלמדות מעשית בחברת הייטק כבר בסיום הקורס זוהי ללא ספק הדרך הנכונה היום בתור בוגר טרי לרכוש ניסיון מעשי ולהכנס לעבודה בהייטק.

כבר עוזבים?

תנו לנו הזדמנות לתת לכם
הצעה שתפתיע אתכם