הסבה להייטק לנשים וגברים כצעד משתלם

עובדים בעבודה מסודרת אך אתם מרגישים כי מיציתם את עצמכם בעבודה ואתם זקוקים לשינוי בחיים? הידעתם כי ניתן לעבור הסבה להייטק ולהשתלב במגוון משרות מעניינות, מאתגרות ומתגמלות כספית? רוצים להרוויח משכורת של 5 ספרות ומחפשים קורס הסבה להייטק העונה על כל הדרישות שלכם?

בשנים האחרונות ישראלים רבים שוקלים לעשות הסבה למקצועות ההייטק בגלל תנאי השכר המעולים, העניין הרב והתנאים המשתלמים. עם זאת, עבודה בהייטק לא מתאימה לכל אחד, ויש להתייחס גם לעלויות הקורס, לעבודה התובענית בהייטק ולשינויים בשוק התעסוקה.

הסבה להייטק
הסבה להייטק

למי כדאי לעבור הסבה להייטק?

עולם ההייטק הוא רחב ומגוון, זהו תחום דינמי ההולך ומתפתח במהירות, הענף משתנה כל הזמן, ויש מגוון תפקידים שהולכים ונעלמים בעוד תפקידים חדשים נוצרים. בעולם הייטק יש תפקידים טכניים כמו מתכנתים, טכנאים ואנשי בדיקות QA, ויש מבחר משרות ותפקידים שאינם טכניים, למשל משרות בתחום השיווק והמכירות, אדמיניסטרציה, ניהול, כספים, משאבי אנוש וכיוצא בזה.

לכן, חשוב להדגיש כי לא חייבים לעשות הסבה למשרות תכנות בלבד, כיוון שיש שפע אפשרויות תעסוקה בעולם ההייטק, ואפשר להתמקד במשרות שאינן מחייבות ללמוד שפות תכנות. כך לדוגמה, אפשר להתחיל ללמוד קורס QA או בניית אתרים, ובסיום הקורס קל להשתלב בעבודה בחברות הייטק מובילות וליהנות מתנאים טובים. אמנם, רוב המתעניינים בהסבה לקריירת הייטק מעדיפים ללמוד קורס הייטק הקשור לתכנות בגלל הביקוש הרב למתכנתים ותנאי השכר המעולים, אך אפשר ללמוד קורס קל ופחות תובעני, תוך כדי עבודה, למשל קורס ערב.

למעשה, הסבה להייטק מתאימה לאנשים רבים בכל הגילים, לפני ואחרי גיל 40, לנשים, לגברים, לדתיים ולחילוניים. כאשר חשים תחושת מיצוי בעבודה, מעוניינים לשפר את ההכנסה, ואם המשרה כבר לא מעניינת אתכם או אינכם רואים כיצד תוכלו להתפתח בתחום בו אם עוסקים – כנראה שכדאי גם לכם לעבור הסבה לעולם ההייטק. כמו כן, ההסבה מתאימה לכל מי שמחפש עבודה מאתגרת ומתגמלת כלכלית, ליזמים ברוחם החולמים על אקזיט, ולכל מי שמחפש יציבות כלכלית ועבודה בחברות גדולות ומובילות בארץ וברחבי העולם.

איזה קורס הייטק כדאי ללמוד?

בתעשיית ההייטק יש שלל מקצועות טכניים ומגון מקצועות שאינם טכניים, לכן חשוב לקבל החלטה נכונה ולבחור בקורס המתאים ביותר לכישורים וליכולות שלכם, למאפיינים הייחודיים שלכם ולצפיות השכר שקבעתם.

אם אתם רוצים להתקבל במהירות לעבודה בהייטק וליהנות משכר התחלתי גבוה, לפעמים שכר של 5 ספרות, מומלץ לבחור קורסים בפיתוח אפליקציות ומשחקים וקורסים בשפות תכנות נדרשות. כמו כן, אפשר לבחור קורס QA שאינו נחשב לקשה במיוחד, לבטח בהשוואה לקורסי התכנות, וניתן ללמוד גם עיצוב ובניית אתרים, קורסים בשיווק דיגיטלי, קידום אתרים וכדומה.

רוב האנשים הבוחרים לעבור הסבה לעולם ההייטק עושים זאת משיקולים כספיים, כולם יודעים כי בהייטק אפשר להרוויח היטב וליהנות מתנאים מעולים בעבודה, לכן עוד ועוד ישראלים לומדים קורסים שונים במכללות המובילות באופן פרטי. כדאי לבדוק גם אפשרות להסבה מקצועית באמצעות מימון מהמדינה.

הסבה להייטק לנשים לקריירה חדשה ברוכה ביתרונות

הסבה מקצועית אינה עניין של מה בכך, מדובר בהחלטה חשובה המשפיעה על החיים ועל בני המשפחה. ברוב המקרים יש לעזוב עבודה טובה ויציבה, להתחייב לקורס ממוקד במשך מספר חודשים, ללמוד במקביל לעבודה כדי להמשיך להתפרנס, ולאחר הקורס יש להתחיל עבודה חדשה בחברה בה רבים מהעובדים צעירים יותר בגילם.

לכן, הסבה להייטק לנשים או גברים מאפשרת לשפר הכנסות ומבטיחה ברוב המקרים תנאים טובים יותר בעבודה וקריירה מעניינת יותר, אך יש להתמודד עם עזיבת מקום עבודה בטוח, ולעיתים צפויה ירידה בהכנסות לתקופה מסוימת, עד שמשפרים את המשכורת בעבודה החדשה. כמו כן, הלימודים עלולים להתגלות כקשים, לכן כדאי להתייעץ לפני בחירת הקורס ומומלץ לעבור הכוונה מקצועית כדי לבחור במסלול הלימודים המתאים ביותר.

לקרייריה חדשה בהייטק יש יתרונות רבים עבורכם, ביניהם האפשרות לפתח קריירה בארץ ובחו”ל, להפוך ליזמים ולעבוד כעצמאים, תנאי השכר המתגמלים, האווירה הנינוחה וההשקעה בעובדים בחברות הייטק, וכמובן העניין הרב.

ברוב המקרים ההסבה תתגלה כמשתלמת עבורכם, זו החלטה חכמה העשויה לשפר את איכות החיים שלכם ושל בני משפחתכם, ולהבטיח לכם יציבות בעבודה וקריירה מאתגרת ומתגמלת.

מה זה הסבה מקצועית להייטק עבור אקדמאים?

ישראלים רבים בגילים שונים בחרו ללמוד מקצועות מגוונים באוניברסיטאות ובמכללות השונות, לאו דווקא מקצועות בתחום ההייטק. בעבר הלא רחוק היה מקובל ללמוד מקצוע או לעבור הכשרה מקצועית בתחום מסוים ולעבוד בתחום כל החיים, עד גיל הפרישה. כיום כבר ידוע כי רוב השכירים מחליפים עבודות בתדירות גבוהה יחסית, לכן קל יותר מתמיד לתכנן הסבה מקצועית להייטק, במיוחד כיום כאשר אפשר ללמוד קורסים ממוקדים וקצרים יחסית כדי למצוא עבודה בקלות ובמהירות בחברות הייטק מובילות או אפילו במטרה להקים עסק ולהפוך לעצמאים.

אקדמאים רבים השקיעו את מיטב שנותיהם בלימודים ובעבודה, אך בשלב מסוים הם מגיעים למסקנה כי השכר מעליב, העבודה כבר אינה מאתגרת ומכאן הדרך קצרה להסבה להייטק. האקדמאים בעיקר בעלי תואר ראשון ושני במדעי הרוח והחברה, הבינו כבר כי לעולם לא יצליחו לקבל שכר הולם לכישורים שלהם, והם מביטים בקנאה בחבריהם העובדים בהייטק. זו הסיבה מדוע אקדמאים רבים בוחרים לעשות שינוי משמעותי בחיים ולשפר את תנאי השכר והעבודה שלהם.  

האם כדאי לעשות הסבה מעל גיל 40?

רבים שואלים ומעוניינים לדעת מהו הגיל הנכון והמתאים ביותר להסבה מקצועית. למעשה, אין תשובה ברורה והחלטית וניתן לעבור הסבה למקצועות ההייטק בכל גיל, לפני או אחרי גיל 40. אם מתכננים ללמוד מדעי המחשב או הנדסת תוכנה באוניברסיטה או במכללה, כדאי לדעת כי מעל גיל 35 זוכים לפטורים שונים, למשל אין צורך לעבור פסיכומטרי כדי להתקבל ללימודים.

מעל גיל 40 ההתמודדות עם שינויים בקריירה עשויה להיות משמעותית יותר, כיוון שבגיל זה בדרך כלל יש כבר זוגיות יציבה, ילדים, משכנתה והתחייבויות נוספות. עם זאת, הסבה מקצועית להייטק אפשר לבצע גם אחרי גיל 40 ובשנים האחרונות תוכננו מסלולים מיוחדים לבני 40 ומעלה המעוניינים להשתלב בהייטק.

כמו כן, קיים חשש בקרב בני 40 ומעלה כי חברות הייטק לא יגייסו אותם לתפקידים טובים בגלל הגיל. אמנם, יש חברות הייטק המעדיפות לגייס מועמדים צעירים, אך חברות מובילות מודעות ליתרונות של בני 40 ומעלה, וכיום יש מסלולים ייעודיים להסבה מקצועית עבורם, במגוון תחומים.

אגב, יש מקרים בהם הניסיון התעסוקתי יכול להוות כרטיס כניסה ישיר להייטק, אך עדיף ללמוד קורס מקצועי כדי לרכוש את הידע הנדרש לתפקידים שונים בהייטק, בעיקר לתפקידים טכניים כמו תכנות, בדיקות תוכנה וכדומה. חשוב לזכור כי חברות הייטק מגייסות לא רק מהנדסי תוכנה, הן זקוקות לאנשי מקצוע איכותיים בשלל תחומים נוספים, למשל ייעוץ משפטי, שיווק, מכירות, לוגיסטיקה, רכש וכיוצא בזה. 

היכן כדאי לעבור הסבה מקצועית להייטק?

הסבה להייטק כדאי לעבור רק במכללה מקצועית ומובילה המציעה קורסים ממוקדים למקצועות הנדרשים ביותר בהייטק, למשל קורס Full Stack, בדיקות תוכנה QA, אוטומציה, ניהול רשתות אבטחת מידע מחשבים, פיתוח אתרים וכדומה.

מומלץ ללמוד קורסים במכללה המציעה סטאז’ בחברות הייטק מובילות והשמה מקצועית בסיום הקורס עם התחייבות לעבודה.

כבר עוזבים?

תנו לנו הזדמנות לתת לכם
הצעה שתפתיע אתכם