הסבת אקדמאים להייטק – למי זה מתאים?

בשנים האחרונות החלה תופעה חדשה בקרב אקדמאים מכל התחומים, רבים מהם מעוניינים לעבור הסבה להייטק, אך האקדמאים לא בהכרח רוצים לחזור לאוניברסיטה ללימודים התובעניים לתואר ראשון במדעי המחשב או הנדסת תוכנה.

לכן, כדאי לדעת כי יש אפשרות לעבור הסבת אקדמאים להייטק כמו הסבה לתכנות במכללה מובילה ומוערכת.

אפשר ללמוד קורסים שונים וממוקדים ולהשתלב בהייטק הישראלי תוך מספר חודשים.

 

כדאי לדעת כי חברות הייטק רבות בישראל מעדיפות להעסיק אקדמאים, יועצי ההשמה והגיוס להייטק מעדיפים לא פעם לגייס לתפקידים שונים בעלי תארים, לאו דווקא בעלי תואר במדעי המחשב, בגלל הכישורים הייחודיים של האקדמאים, לדוגמה יכולת המחקר של בעלי התארים, יכולת הלמידה העצמית ומסיבות רלוונטיות נוספות ולכן יהיה להם נוח לעשות הסבה לתכנות או ניהול it. 

מה זה בדיוק הסבת אקדמאים לתעשיית ההייטק?

בעלי תארים מכל התחומים אשר מעוניינים לפתח קריירה בתעשיית הייטק יכולים כיום ללמוד קורסים שונים או לחזור לאקדמיה כדי ללמוד תואר ראשון במדעי המחשב.

המסלול הקצר והממוקד מאפשר לאקדמאים מכל התחומים הסבה לתכנות אשר בתחום קיימת  דרישה גבוהה לעובדים, לדוגמה ניהול רשתות, בניית אתרים, אבטחת מידע ועוד. 

 

מסלולי הלימוד המיועדים לאקדמאים שרוצים לעבור הסבה והכשרה מקצועית להייטק הם רבים ומגוונים. אקדמאים רבים בוחרים בקורסים הקצרים והממוקדים בתחומי תכנות, כמו פיתוח אפליקציות, בניית אתרים, פיתוח גיימינג, בדיקות QA ואוטומציה, פיתוח צד שרת,כל זאת לטובת סביבת האינטרנט ולמובייל וכיוצא בזה.

 

חשוב לזכור כי יש מחסור עצום בעובדים בעלי כישורים ומיומנות הנדרשים לתפקידים השונים בהייטק, לכן חברות ההייטק המובילות החלו ליזום יחד עם מכללות מובילות ללימודי הייטק מסלולים קצרים וממוקדים להכשרת אקדמאים למקצועות ההייטק הנדרשים, בעיקר למקצועות בהם יש מחסור חמור בעובדים.

 

זו הזדמנות מצוינת עבור אקדמאים מתחומים שונים לעבור הסבה לתכנות באופן ייעודי וקצר, בעלות משתלמת ושווה לכל כיס, ולהשתלב בהייטק המבטיח להם קריירה מעולה, תנאים מפתים וסביבת עבודה מודרנית עם אפשרויות קידום.

תואר ראשון או קורס?

בעלי תארים יכולים לבחור בין חזרה לספסלי האקדמיה ולהשקיע שוב שלוש או ארבע שנים מחייהם כדי לצאת עם תואר ראשון במדעי המחשב או תואר רלוונטי אחר.

לבין האפשרות הנוחה והמהירה יותר – הכשרה מקצועית והסבה להייטק.

רוב האקדמאים מעדיפים להשקיע מספר חודשים בקורס ממוקד המכשיר אותם לעבודה בהייטק, אחת הסיבות לכך היא האפשרות ללמוד את הקורס בשעות הערב ולהמשיך לעבוד ולהתפרנס.

אם האקדמאי בוחר ללמוד תואר ראשון באוניברסיטה או במכללה עליו לעזוב את מקום העבודה הנוכחי, לכן הוא עלול להתקשות בפרנסת המשפחה ועליו גם לדאוג למימון שכר הלימוד.

 

בנוסף, חשוב לציין כי באמצעות מסלול הסבה לתכנות או הסבת אקדמאים להייטק במכללה מובילה המשתפת פעולה עם חברות ההייטק המובילות בישראל, הסטודנטים זוכים לחוזה עבודה בסוף הקורס, לכן הם הולכים “על בטוח”, לא לוקחים סיכונים מיותרים, וכאמור הם יכולים לבחור במסלול לימודים בשעות הערב כדי לא להתקשות כלכלית ולהימנע מפגיעה משמעות באיכות חייהם ובני משפחתם.

 

מכללה מובילה להייטק מציעה לאקדמאים שרוצים לעבור הסבה מקצועית לתחום ההייטק מספר מסלולי לימוד.

קיים מגוון רחב של קורסים לבחירה, כל אקדמאי יכול לבחור את התחום המועדף עליו וללמוד רק את מה שמעניין אותו. כך לדוגמה, ישנם בעלי תארים שיעדיפו להתמקד בהסבה לתכנות כדי לעבור בתחום הפיתוח הנחשב ליוקרתי ולמאתגר במיוחד, בעוד אחרים יכולים לבחור קורס בניית אתרים, קורס ניהול רשתות ואבטחת מידע ועוד.

למי כדאי לעבור הסבה לתכנות בהייטק?

הסבת אקדמאים להייטק מתאימה לכל בעלי התארים המעוניינים להשתלב בחברות סטארט-אפ והייטק מובילות.

לא מעט אקדמאים גילו כי אין להם אופק תעסוקתי עם התואר שהם למדו באוניברסיטה או במכללה, ורבים אחרים מאוכזבים מתנאי השכר, מהאתגרים בעבודה, מהיחס של המעסיקים וכדומה.

 

יש סיבות רבות ומגוונות מדוע אקדמאים רוצים לעבור הסבה לתכנות בפרט להייטק בכלל, הסיבה המרכזית היא תנאי השכר. כמו כן, יש סיבות נוספות כמו האפשרות לקבל שכר בתחום התכנות המתחיל בחמש ספרות, אפשרויות הקידום, התנאים המעולים, סביבת העבודה המודרנית והצעירה, וגם היוקרה והסטטוס של עבודה בהייטק.

 

בנוסף, אקדמאים שקמים “בלי חשק” לעבודה הנוכחית שלהם, סובלים מתנאי שכר שאינם הולמים לכישורים שלהם ולידע שרכשו במשך הלימודים שנות העבודה, וכל מי שרוצה לפתח קריירה חדשה לפני שמאוחר מידי, לכל אלו ועוד כדאי לעבור הסבה ייעודית להייטק ולצאת לדרך חדשה. אף פעם לא מאוחר מידי לחשב מסלול מחדש, במיוחד כיום כאשר ידוע שכל שכיר יחליף במהלך שנות העבודה לפחות שתי עבודות. 

 

כמו כן, ישנם תחומי עיסוק הנעלמים מהעולם, לכן חשוב להיות עם האצבע על הדופק, לבדוק מהן המגמות בשוק התעסוקה, להתייעץ עם חברים בהייטק ולבדוק את מסלולי הלימוד במסגרת ההסבה כדי לבחור תחום חדש וליהנות מקריירה טובה יותר בהייטק.

מסלולי לימוד שלנו

מכללת SVCollege היא המכללה המובילה לקורסי הייטק נדרשים בתחום ההייטק, המכללה מציעה מגוון קורסים המתאימים גם לאקדמאים המעוניינים לעבור הסבה, כאשר כל סטודנט זוכה לליווי אישי עד לחוזה עבודה. המכללה מציעה מגוון קורסים המקפיצים את בעלי התארים אל עולם הפיתוח והתוכנה, יש גם קורסים ייעודיים לתחומים רבים נוספים בהייטק. 

 

בין מסלולי הלימוד המומלצים לבעלי תארים ניתן למצוא את הקורסים הבאים:

  • קורס פיתוח משחקים (גיימינג) – קורס גיימינג מתאים בין השאר לחובבי משחקי המחשב והקונסולות אך לא רק. זהו קורס מקצועי ומעמיק המקנה את כל הידע והניסיון המעשי הנדרשים לפיתוח משחקי מחשב מתקדמים, ולפיתוח משחקים למובייל. משך הקורס אורך כארבעה וחצי חודשים, במהלכו רוכשים ידע גם בפיתוח משחקים המבוססים על טכנולוגיות חדשניות כמו מציאות רבודה, תלת מימד ועוד. 
  • קורס אוטומציה –הקורס נועד להכשיר מפתחי אוטומציה בתחום ה-QA, כלומר בדיקות תוכנה. בוגרי הקורס משתלבים במהירות בהייטק וברשותם כל הידע הנדרש לכתוב קודים וסקריפטים בשפות תכנות שונות. 
  • קורס פיתוח Full Stack – יש דרישה גבוהה לאנשי פיתוח בסביבת Full Stack. חברות הייטק רבות מחפשות מועמדים המתמחים בפיתוח ותכנון ממשקים ידידותיים ומתקדמים  ובפיתוח פעולות כמו אחסון נתונים, עיבוד נתונים, גיבוי וכיוצא בזה.
  • קורס פיתוח צד שרת (Node.js) – בוגרי הקורס נחטפים לעבודה ויכולים לקבל שכר גבוה, במהלך הקורס מתמקדים בין השאר בפיתוח צד שרת על ידי הפלטפורמה המתקדמת Node.js, זו פלטפורמה להרצת סקריפטים בצד השרת.
  • קורס בודקי תוכנה (QA)יש דרישה מתמדת לאנשי בדיקת תוכנה QA, לכן זהו אחד הקורסים הפופולריים במסגרת הסבת אקדמאים להייטק. נושאי הקורס כוללים בדיקות ידניות, הכרות וניסיון מעשי עבודה עם כלי בדיקה מתקדמים לווב ולמובייל.
  • בניית אתרים ופיתוח אפליקציותקורס מקצועי וממוקד לבניית אתרים, כולל הכרות מעמיקה עם פרונט אנד (Front End) ופיתוח צד לקוח. בין השאר לומדים לפתח אפליקציות, הקורס מהווה כרטיס כניסה מהיר להייטק הישראלי, זהו אחד ממסלולי הלימוד הפופולריים במסגרת ההסבה לאקדמאים. 
  • קורס ניהול רשתות ואבטחת מידעהקורס מכשיר את הבוגרים למשרת מנהל רשתות ואבטחת מידע – אפשר לעבוד בהייטק ובארגונים רבים אחרים. בסיום הקורס יש לעבור בהצלחה את מבחן ההסמכה של CISCO, הקורס ממוקד ומקנה ידע נרחב והכרות עם כלים מתקדמים בתחומי אבטחת מידע, גיבוי ושחזור נתונים ועוד.

האם מדובר במסלול בטוח?

הרבה פעמים, אנשים המעוניינים לבצע שינוי קריירה ולעשות הסבה לתכנות חוששים לעשות זאת בשלב בחיים בו הם בעלי משפחה וזקוקים ליציבות כלכלית. רבים חוששים כי קורס או תואר לא מבטיחים להם תעסוקה, בייחוד כאשר אין להם כלל נסיון מעשי בתחום ולכן מפחדים כי יבזבזו זמן וכסף לחינם.

מכללת SVCollege פתרה את בעיה זו בכך שדואגת לשלב את תלמידיה בחברות הייטק כבר במהלך הקורסים עצמם, במסגרת מסלול הסטאג’ הייחודי שלה.

באמצעות מסלול הסטאג’ בוגרי הקורסים צוברים נסיון מעשי בתחום בו הם בחרו ללמוד כבר במהלך הלימודים עצמם ולכן קל להם הרבה יותר להתקבל למשרות הייטק לאחר סיום הלימודים במכללה. 

כבר עוזבים?

תנו לנו הזדמנות לתת לכם
הצעה שתפתיע אתכם