הכל על קורס IT ותחום ניהול הרשתות

טכנולוגיית מידע (או באנגלית IT, כלומר Information Technology) היא חלק מעולם המחשוב, ושם כולל לעולם המתקשר לכל טכנולוגיה העוסקת בניהול ועיבוד של מידע. כך, IT מתייחס, לדוגמה, לאיסוף של מידע, אחסונו, למידתו, אחזורו, טיפול בנתונים ומידע וכל מה שקשור לאחזקת מידע בארגון או בעסק על גבי רשת תקשורת ורשתות מחשבים. בעבר, טכנאי עסק בעיקר בתחומים שהיום נראים לנו פשוטים, כמו התקנה תוכנות, קישור בין מחשבים ותחזוק פשוט למחשבים. היום יותר ויותר אנשים כבר מחזיקים בכלים האלו, אבל אנחנו נמצאים בתקופה חדשה – תקופה בה יש אינסוף מידע שנאסף ללא הפסקה, ולכן עולם טכנולוגיות המידע  השתכלל והתפתח, ומדובר על תחום חשוב ומשמעותי. לכן, ניתן למצוא אנשי מקצוע בתחום כמעט בכל חברה שהיא, אם לא בכולן.

מה התפקיד של איש IT?

האמת היא ש”איש IT” הוא שם כוללני מאוד לעולם רחב ומגוון, שמתחלק לקטגוריות שונות. מדובר על תעשייה שלמה של תפקידים המתקשרים לטכנולוגיית מידע. כך, לדוגמה, יכול להיות מהנדס תמיכה, מהנדס LAN או WAN, יועץ אבטחת מידע, מנהל מערכות, מנהל רשתות ועוד. ההתאגדות של כל העבודות האלו יחד מרכיבות את התחום, ותחת כל תפקיד מסתתר עולם ומלואו. לרוב, איש מקצוע זה יעבוד במחלקת טכנולוגיית המידע של החברה. לעתים הוא זה שיתמוך ויסייע לעובדי המשרד בכל הקשור למחשבים, יתקן תקלות, יעדכן תוכנות, ידע כיצד להעביר מידע ממחשב אחד לאחר, יפתור באגים ויזהה דליפות אבטחה לרשת. תפקיד נוסף הוא לנהל את השרתים של הארגון, לדאוג לארגון נכון של המידע ולגישה קלה אליו. בקיצור, מדובר על תפקיד משמעותי מאוד.

אילו חברות צריכות אנשים מהתחום?

התשובה לשאלה הזו היא קלה: כל החברות! או בעצם כל חברה שמשתמשת בשרתים, ברשתות פנימיות וברשתות אינטרנט (אז, כמו שאמרנו, כל החברות). ניתן למצוא אנשי ניהול רשתות ועובדי סיסטם בכל החברות הגדולות, אך גם בחברות בינוניות. אפילו חברות קטנות נעזרות באנשי ניהול רשתות לצורך הקמה ותחזוק של השרת. כמובן, לא מדובר רק על חברות טכנולוגיות – גם משרדים אחרים, שכלל לא קשורים לעולם הטכנולוגי, כמו למשל משרדי רואי חשבון או עורכי דין  זקוקים לאנשי IT. לכן, אין ספק שמדובר על מקצוע מבוקש מאוד. אפשר למצוא עבודה במקצוע הזה כמעט בכל מקום בארץ ולהנות ממשרה גמישה, יציבה ומבוקשת, שלא דורשת תואר מורכב, אלא מסתפקת גם בקורס IT מקצועי וממוקד.

מי מתאים לתפקיד?

תפקידים בעולם זה מתאימים לאנשים עם חוש טכני, וכאלו שאוהבים להתעסק במחשבים, עם ראש לוגי ואנליטי. התפקיד מתאים לכל מי שאוהב להיות “מאחורי הקלעים”, להבין איך דברים עובדים, מי שיודע לקבל החלטות בצורה נכונה ואוהב לעזור לאנשים, לפתור בעיות, להיות יצירתי ולחשוב מחוץ לקופסה. כמובן, התפקיד הזה מתאים לאנשים שמחפשים משרה יציבה ומתגמלת, ולהתפתח בתוך עולם טכנולוגיית המידע ואף להתקדם לתפקידים מתקדמים ומרתקים. אם אתם עונים על כל ה”תנאים” האלו, כנראה שאתם מתאימים!

איך נכנסים לתחום?

כהדרך הקלאסית והישירה ביותר להשתלב בעבודה בתחום הוא לקחת ניהול רשתות ואבטחת מידע, שיאפשר לכם להתחיל את הקריירה. קורס כזה יבטיח לכם מסלול ישיר ומהיר לעולם ה-IT, ובמהלכו תלמדו כל מה שצריך לדעת על עולם הרשתות  – כיצד עובדת רשת מחשבים, איך מקימים תשתית תקשורת, איך להתמודד עם עומסים על השרת, כיצד לזהות תקלות ולתקן אותן וכן כיצד לזהות דליפות אבטחה ולהתמודד איתן. כמו כן, לרוב בקורס ניהול רשתות ואבטחת מידע תוכשרו למבחני ההסמכה הבינלאומיים, שיאפשרו לכם לגשת לאחד המבחנים ולקבל הסמכה שתסייע לכם בתחילת הקריירה.

לרוב, קורס IT לא ידרוש מכם ידע קודם משמעותי, אלא ידע טכני כללי וחוש טכני טוב. הקורס ניתן במכללות הייטק שונות ברחבי הארץ, וכדאי לבחור במקום שמציע לכם סיוע גם בהמשך הדרך ועד מציאת העבודה המיוחלת.

כבר עוזבים?

תנו לנו הזדמנות לתת לכם
הצעה שתפתיע אתכם