איך בוחרים מסלול הכשרה מקצועית להייטק?

אם הגעתם לכאן, כנראה שאתם מרגישים שאתם צריכים שינוי ומחפשים את האתגר הבא ואתם צודקים. אתם מרגישים שאתם יכולים יותר וזה גם ככל הנראה נכון ואנחנו כאן כדי לעזור. במאמר, סקרנו לכם איך בוחרים מסלול הכשרה מקצועית להייטק ועושים את זה נכון? נספר על 5 מקצועות סופר נחשקים ולסיום ניתן לכם 3 טיפים מנצחים לבחירת הקורס הנכון עבורכם.

 

מאיפה מתחילים את המסע?

מסלול הכשרה מקצועית להייטק יכול להיות מאתגר בשלב הראשוני, אבל זה בהחלט אפשרי וגם כדאי. אם נבחן את עולם ההייטק ברמת המאקרו, ניתן לראות כי החלוקה הינה לתפקידים טכניים או הנדסיים, לעומת תפקידי מעטפת כמו שיווק, מכירות, כספים ועוד. בסופו של דבר תעשיית ההייטק כמו כל תעשייה, כוללת בתוכה אנשי מקצוע שונים ומגוונים ולכן, כמעט כל אחד יוכל למצוא את עצמו.

אבל ברוב המקרים, מי שמעוניין לעשות שינוי מקצועי לבחור מסלול הכשרה מקצועית להייטק, מעוניין להגיע לתפקידים טכניים כמו לדוגמא תחום ה-AI ההולך ומתפתח, פיתוח משחקים, אבטחת מידע וסייבר וכמו כן, גם עולמות בניית האתרים והאפליקציות. אם נודה באמת התפקידים האלו נחשקים בעיקר בשל היוקרה שלהם ולכן יותר ויותר אנשים רוצים ללמוד אותם.

 

כמה דרכים יעילות לבחירת מסלול הכשרה מקצועית להייטק

למען האמת יש יותר מדרך אחת לשנות את מסלול החיים המקצועי שלכם בדרך לתפקיד הנחשק, הסבה להייטק לרוב דורשת ידע ולכן קורס הייטק לגמרי יוכל לסייע.

1. תואר ראשון במקצוע טכנולוגי

לימודי תואר במקצוע טכנולוגי, בהחלט מהווים שער כניסה מעולה לעולם ההייטק. לימודי תכנות, פיתוח תוכנה או הנדסה מעניקים ידע רב בפן הטכנולוגי. החיסרון הענק בתואר הוא שמדובר על לימודים ארוכים ולכן, אם אתם רוצים להיכנס ממש בזמן הקרוב לעולם הזה, עדיף להתחיל עם קורס ואחרי כניסה לתפקיד לעבות את זה לתואר (אלא אם התפקיד שאתם רוצים דורש תואר תחילה).

 

2. לימודי תעודה וקורסים

אם להיות כנים, רמת הקורסים של היום פעמים רבות מתעלה על התואר, בעיקר בשל הרלוונטיות. תחשבו על זה, תואר נמשך 3 או 4 שנים ובעולמות הטכנולוגיים מדובר על כמה עשורים, המהירות בה העולם מתפתח לא תואר ללימודים של כמה שנים. לכן, קורסים ממוקדים הפכו להיות חוד החנית בבחירת מסלול הכשרה מקצועית להייטק.

 

3. לימודים חופשיים

אין ספק שיש לא מעט אנשים אוטודידקטים בעולם שיכולים ללמוד כל דבר באמצעות יוטיוב, קריאה, מעקב אחרי בלוגרים וכד’. זה בהחלט יכולת מדהימה ומרשימה! אם אתם לא כאלה, היינו ממליצים לפנות לאחת משתי האופציות הראשונות.

 

5 קורסים שיפתחו לכם שער לעולם הייטק

אנחנו מבינים שהסבה יכולה להיות גם מפחידה מצד אחד כי זה ללכת אל הלא נודע ומצד שני, שאתם רוצים לפרוח ולמצות את היכולות שלכם וההתחלה של התהליך הזה יכולה להיות מאתגרת. לכן, אספנו לכם 5 קורסים שיוכלו להיות המפתח שלכם להסבה מקצועית.

 

קורס סייבר

אם אתם גם אוהבים טכנולוגיה וחדשנות, גם נהנים לפתור חידות וגם אוהבים קצת אקשן, קורס סייבר הוא ממש בשבילכם. אנחנו מגדירים את אנשי הסייבר כלוחמים עם מחשב וקוד, הם מונעים מאיומים לחדור למערכות של העסק בעצם נלחמים בהאקרים. לאחר סיום מסלול ההכשרה תוכלו להשתלב בשוק בתפקיד “אנליסט אבטחת מידע”. שכר התחלתי נכון ל-2024: החל מ-18,000 ₪.

 

קורס פיתוח משחקים

אם כבר מדברים על קורס הייטק או הסבה להייטק, אחד התחומים הכי נחשקים היום זה תחום הגיימינג. יצירת מחשקי מחשב ואפליקציות שונות הפכו לאחת התעשיות המובילות בעולם מבחינת הכנסות והתעשייה מגלגלת מיליארדי דולרים בשנה. אם אתם מתים על משחקי מחשב, עברתם את כל השלבים של פורטנייט ואתם לוקחים אתכם נינטנדו סוויצ’ לחול, כנראה שהקורס הזה תפור למידותיכם. שכר התחלתי בתעשייה: החל מ-19,000 ₪

 

בניית אתרים ופיתוח אפליקציות Full stack

קורס בניית אתרים ופיתוח אפליקציות, הוא קורס נחשב כי אולי אחד התחומים הנחשקים ביותר בעיקר כשאנחנו מדברים על הסבה להייטק ובחירת מסלול ההכשרה להייטק. פיתוח Full stack הפך לאחד התחומים הנפוצים ביותר בעיקר בשל הצורך הגובר בשוק. היתרון הגדול של מפתח Full stack זה שהוא מפתח גם את ה”מוח” ובו כל מסד הנתונים, חיבור לממשקים שונים באמצעות API וכמו כן, הוא דואג גם לצד הפרונטלי העיצובי.

אם אתם נהנים להיות ONE MAN SHOW, אוהבים להתעסק עם קוד וליצור יש מאין, הקורס הזה מתאים לכם בדיוק. שכר התחלתי בתעשייה: החל מ-20,000 ₪

 

קורס QA ואוטומציה

קורס QA הוא קורס מדהים למי שנהנה גם מטכנולוגיה וגם מחוויה. QA זה ראשי התיבות של Quality assurance או בעברית, “בודק תוכנה”. בודק התוכנה הוא בעצם איש המקצוע  שגולש באתר או באפליקציה ומחפש באגים ותקלות, איזה מקשים לא עובדים ואילו כן, האם התמונות יושבות במקום, הכפתורים לחיצים או במילים אחרות, דואגים שהגולש יהנה מהחוויה שלו באתר.

אם אתם נהנים לגלוש ברחבי האינטרנט, אתם חדים, מדויקים ועם אוריינטציה טכנולוגית, בודק תוכנה יכול להיות התפקיד המושלם עבורכם בבחירת מסלול ההכשרה להייטק. שכר התחלתי בתעשייה: 12,000 ₪

 

שיווק דיגיטלי וניהול סושיאל עם כלי AI

עולם השיווק היום רחוק שנות אור ממה שהוא היה פעם. אם תחשבו על זה, עד לפני 30 שנים בערך עוד היו מפרסמים בעיתון, היום אנחנו לא בטוחים שאנשים מתחת לגיל 20 יודעים בכלל מה זה. אחד מהתחומים החמים בימים אלו זה שיווק דיגיטלי וניהול סושיאל עם כלי AI. במקום להתנגד לטכנולוגיה, להיות מהראשונים שמאמצים אותה ולהבטיח את עתידכם בעולם ההייטק החדשני.

אז אם אתם אנשים של אנשים, אתם מרגישים שאתם מבינים מה אחרים רוצים ויודעים להשיג תמיד את מה שאתם צריכים, הקורס הזה מדוייק לכם. שכר התחלתי בתעשייה: 12,000 ₪

 

3 דברים שחשוב לזכור לפני שבוחרים מסלול הכשרה מקצועית להייטק

אין ספק שהייטק הפך להיות לאחד מהשווקים הכי יוקרתיים בעולם ומוביל את החדשנות והטכנולוגיה המתקדמת ואנחנו מבינים לגמרי למה אתם רוצים להשתלב בו. רגע לפני שתרוצו להרשם לקורס, 3 דברים שאתם צריכים לזכור.

1 | אל תקבלו החלטה רק בגלל שכר

אתם תגיעו לשכר המיוחל, אל תדאגו. אבל לפעמים יש בדרך שיעורים שצריך לעבור ולפעמים לוקח קצת זמן, קבלו החלטות מתוך הרצון והמוטיבציה שלכם ואל תתפשרו על עצמכם.

 

2 | תחשבו איפה תרגישו שאתם הכי נהנים

לכל אחד מאיתנו יש כישרון מולד, חוש שישי, התכונה שמשרתת אותו הכי הרבה, נסו לבחור בתחום שהתכונות הבולטות שלכם הופכות אתכם למובילים.

 

3 | בחרו מקום לימודים שעוזר לכם להתברג בתעשייה

בואו נודה באמת, חברות מעדיפות לקחת עובדים עם קצת יותר ניסיון, אבל איך אפשר לקבל ניסיון שאף אחד לא נותן לך את הצ’אנס? לכן, חשוב מאוד שתבחרו במוסד לימודים שמעניק לכם את ה”רגל בדלת” לחברות הטכנולוגיה השונות, שנותן לכם את ההזדמנות לעבור סטאז’ איכותי במקום שיוכל להעסיק אתכם גם לאחר הלימודים ולעבור את תנאי הקבלה להייטק.

 

לסיכום

קודם כל, טפחו לעצמכם על השכם לקבלת ההחלטה לעשות שינוי בחיים ולאתגר את עצמכם, לא כל אחד מוכן לצאת מאזור הנוחות. במאמר, דיברנו על איך בוחרים מסלול הכשרה מקצועית להייטק, מה המשמעות של הסבה להייטק ועל הדרכים שאפשר ללמוד את הנדרש כדי לעשות את השינוי המקצועי. בהמשך המאמר, דיברנו על 5 קורסים שיוכלו לעזור לכם להיכנס לעולם ההייטק ולתפקידים נחשקים.
רוצים לעשות את הצעד הראשון לעבר קריירה בתחום ההייטק? מוזמנים ליצור קשר

logo

כבר עוזבים?

תנו לנו הזדמנות לתת לכם
הצעה שתפתיע אתכם