איך תמצאו עבודה בהייטק ללא תואר אקדמי?

משרות בעולם ההייטק ללא תואר אקדמי

עולם התעסוקה עובר שינויים רבים בשנים האחרונות, ישנם מקצועות החולפים מהעולם בעוד מקצועות חדשים מחייבים כישורים ייחודיים, בעיקר בתעשיית ההייטק.

מאחר וכולם מעוניינים לעבוד כיום בהייטק, בעיקר בגלל התנאים המעולים, חשוב לדעת כי לא חייבים להיות יוצאי יחידת 8200 או ללמוד תואר ראשון במדעי המחשב, על מנת להתקבל לעבודה בהייטק.

כיום, אפשר למצוא עבודה בהייטק ללא תואר ראשון במדעי המחשב או בהנדסת תוכנה, יש מגוון רחב של משרות טכניות, אדמיניסטרציה, שיווק, מכירות ותפקידי ניהול ומטה ללא צורך בידע מוקדם או בתואר אקדמי.

כמו כן, במקום להשקיע 4-3 שנים באוניברסיטה אפשר ללמוד קורסים מקצועיים במכללת הייטק מובילה, ולאחר הקורס קל יחסית להשתלב במגוון תפקידי ומשרות.

לימודי תעודה בתחום ההייטק

תעשיית ההייטק בישראל נחשבת כיום לקטר הצמיחה של המשק והכלכלה בארץ, רבים מעוניינים לעבוד בחברות המובילות ובסטארט-אפים מבטיחים, אך לא כולם מחזיקים בתואר ראשון במדעי המחשב, תואר בהנדסת מחשבים או תואר רלוונטי אחר, וכמובן שלא כולם הם יוצאי יחידת 8200.

אמנם, אפשר לעבור הסבה מקצועית באקדמיה לאחר קריירה בתחום אחר, עם זאת יש גם מגוון משרות בעולם ההייטק שלא מחייבות אתכם ללמוד באוניברסיטה.

למעשה, לימודי תעודה נחשבים כיום למסלול הכניסה הישיר והמהיר ביותר לעולם ההייטק.

אז איפה לקחת קורס הייטק?

יש מגוון קורסים מקצועיים וממוקדים באמצעותם תוכלו להשתלב בחברות הייטק מובילות במגוון תפקידים מעניינים. כך תיהנו גם מקריירה מאתגרת וגם מעבודה מתגמלת ומעניינת, ועם הזמן תוכלו להתקדם למשרות בכירות יותר.

חשוב להדגיש כי בהייטק הישראלי יש מחסור עצום בעובדים איכותיים, לאו דווקא רק מהנדסים ואנשי פיתוח. יש תפקידי מטה, ניהול, שיווק, עיצוב גרפי ומשרות טכניות, כל המשרות מאפשרות לכם להתפרנס בכבוד ולפתח קריירה מכובדת.

אם גם אתם מחפשים משרות בעולם הייטק ללא תואר אקדמי כדאי לכם ללמוד קורסים ממוקדמים המקנים לכם תעודה מקצועית מוכרת ומוערכת, במקום ללמוד באוניברסיטה ולהשקיע למעלה משלוש שנים בלימודים, כיום רבים בוחרים ללמוד קורס קצר הנמשך חודשים ספורים.

הקורס ללימודי תעודה מקנה את כל הידע הנדרש לעבודה בהייטק בתחום מסוים, למשל פיתוח אפליקציות, ניהול רשתות, אבטחת מידע וכדומה, מומלץ ללמוד במכללת הייטק מובילה המתחייבת להשמה מקצועית לאחר הקורס ולחוזה עבודה מובטח. 

הקורסים המוצעים כיום במסגרת לימודי תעודה להייטק

  • קורס QA (בודקי תוכנה)חברות הייטק רבות זקוקות לבודקי תוכנה (QA) מנוסים ואיכותיים, זהו אחד ממסלולי הלימוד המבוקשים ביותר כיום, בעיקר בקרב צעירים, אך הקורס מתאים גם למי שמעוניין לעבור הסבה להייטק. קורס QA מעניק לכם את כל הכלים הנדרשים כדי לעבוד כבודקי תוכנה, כולל בדיקות ידניות ועבודה עם כלי בדיקה ייעודיים ומתקדמים ל-Web וכמובן גם למובייל.
  • קורס בניית אתרים ופיתוח אפליקציות – במהלך קורס בניית אתרים לומדים פיתוח פרונט פול סטאק (Full Stack) או פיתוח צד לקוח, בין היתר רוכשים ידע וכלים לבניית ופיתוח אתרים מתקדמים לאינטרנט ולפיתוח אפליקציות. הקורס מהווה כרטיס כניסה ישיר להייטק ונחשב לאחד הקורסים הפופולריים והמבוקשים ביותר.
  • קורס ניהול רשתות ואבטחת מידע – לא חייבים לעבוד רק בפיתוח תוכנה בהייטק, יש דרישה גבוהה למשרות טכניות כמו ניהול רשתות ואבטחת מידע. קורס ניהול רשתות ואבטחת מידע יקנה לכם את כל הידע והכלים הנדרשים לעבודה בהייטק, זהו קורס מקצועי ומקיף המקנה לכם ידע נרחב וניסיון בעבודה עם כלים מתקדמים בתחומים כגון אבטחת מידע, גיבוי נתונים, שחזור מידע וכיוצא בזה.
  • קורס פיתוח משחקים (גיימינג) – קורס גיימינג המקצועי מיועד לכל מי שאוהב משחקים במחשב ובמובייל ומעוניין ללמוד כיצד לפתח משחקים חדשים. הקורס אורך כארבעה וחצי חודשים, הסטודנטים לומדים כיצד לפתח משחקים מסוגים שונים, לרבות משחקי וידאו בדו ובתלת מימד, משחקים המבוססים על טכנולוגיות חדשניות מעולם המציאות הרבודה והמציאות המדומה ועוד.
  • קורס אוטומציה – קורס מקצועי שנועד להכשרת מפתחי אוטומציה, התפקיד מחייב ידע בכתיבת קוד בשפות שונות ופיתוח תוכנות וכתיבת סקריפטים לבדיקות תוכנה. מפתחי אוטומציה משכללים ומפתחים את תחום הבדיקות האוטומטיות של התוכנה, לכל אורך שלבי הפיתוח. 
  • קורס Full Stack חברות הייטק רבות מחפשות מועמדים בעלי ידע בפיתוח Full Stack. זהו תפקיד פיתוח מעניין ומאתגר, מפתחי Full Stack מתמחים בין היתר בפיתוח ממשקים ידידותיים ומתקדמים למשתמשים השונים, והם אחראים גם על פיתוח הפעולות שאינן נראות לעיני המשתמש, לדוגמה עיבוד נתונים, אחסון נתונים, גיבוי ועוד.
  • קורס פיתוח צד שרתקורס מקצועי וממוקד העוסק בעיקר בפיתוח צד שרת באמצעות פלטפורמה Node.js, הפלטפורמה המתקדמת והאיכותית ביותר להרצת סקריפטים בצד השרת, לדוגמה לצורך טיפול ואחסון נתונים המתקבלים מהלקוח, עיבוד מידע וכיוצא בזה. 

עבודה בהייטק – משרות טכניות ללא תואר

חברות הייטק רבות זקוקות לעובדים מיומנים במשרות טכניות שונות. אלו משרות שאינן מחייבות אתכם להוציא תואר ראשון במחשבים או בהנדסה, אפשר ללמוד מקצוע כמו בדיקת תוכנה (QA) במכללת הייטק המציעה קורסים מקצועיים. המשרות הטכניות המבוקשות ביותר בהייטק הן:

  • תמיכה טכנית – אנשי תמיכה טכנית מהווים חלק בלתי נפרד ממערך השירות ללקוחות החברה, עליהם לספק מענה מהיר ומקצועי ללקוחות החברה, בדרך כלל זו עבודה במשמרות, ויש חברות המציעות תמיכה טכנית באנגלית ובשפות נוספות ללקוחות מעבר לים, לכן יש חברות המעסיקות אנשי תמיכה טכנית במשמרות גם בלילה.
  • בדיקת תוכנה (QA) – בודקי תוכנה עובדים על מוצר מסוים, תוכנה או קוד, עליהם לאתר תקלות ובאגים בתוכנה, לחפש שגיאות ולאתר תקלות נוספות. אנשי QA יכולים לבדוק את התוכנה והקוד באמצעות בדיקות ידניות או על ידי כלים אוטומטיים שונים, על פי מתודולוגיות מקובלות בתחום, את כל הידע רוכשים בקורס מקצועי וממוקד הנמשך בדרך כלל מספר חודשים.
  • ניהול רשתות – בכל ארגון וחברה יש גורם האחראי על ניהול רשתות ואבטחת המידע. מנהלי רשתות אחראים בין היתר לתקינות רשתות המחשבים והתקשורת בעסק, לתחזוקה שוטפת, לטיפול בתקלות, לגיבוי, להטמעת פתרונות בתחום אבטחת מידע וסייבר ועוד.
  • אבטחת מידע – תחום אבטחת המידע הפך למקצוע העומד בפני עצמו, במיוחד כיום לאור האיומים הרבים על מערכות המחשוב והמידע. מנהל אבטחת מידע אחראי על זיהוי איומים על הנתונים המאוחסנים במערכות המחשוב, הטמעת פתרונות טכנולוגיים חדשניים לשמירה על המידע ועוד.
  • שיווק בדיגיטל –שיווק דיגיטלי הוא תחום עם מגוון רחב של משרות, לדוגמה מנהל קמפיינים, מנהל שיווק, קידום אתרים (אורני וממומן) ועוד.
  • קידום אתרים – זו נישה בפני עצמה שאינה בהכרח קשורה להייטק, תפקידו של מקדם האתרים להפוך את האתר לנכס דיגיטלי משמעותי ולהוביל אותו למיקום גבוה בדף תוצאות החיפוש.

משרות בעולם ההייטק לבוגרי הקורסים שלנו

קיימות משרות בעולם ההייטק המתאימות מקצועית לבוגרי קורסים רלוונטיים, לדוגמה מנהלי פרויקטים, בודקי תוכנה, פיתוח עסקי, תמיכה טכנית, QA, מפתחי אפליקציות, מכירות, שיווק, ניהול תיקי לקוחות ויש גם משרות הדרכה מעניינות. בנוסף, תוכלו להשתלב במשרות מטה ניהוליות, לרבות תפקידי אדמיניסטרציה בחברות הייטק קטנות או גדולות.

ראוי לציין כי חברות הייטק זקוקות לעובדים מיומנים בתחומים נוספים כמו עריכת דין, תרגום, עיצוב, ניהול אתרי לקוח, משאבי אנוש, גיוס והשמה, קציני רכב וכיוצא בזה.לכן, אתם יכולים ללמוד תחום מסוים ולחפש עבודה בהייטק המתאימה לכישורים ולידע שרכשתם וצברתם בלימודים או בעבודה קודמת.

לסיכום, קורסים מקצועיים במכללת הייטק מובילה מהווים כרטיס כניסה ישיר להייטק הישראלי, אם אינכם יודעים מה כדאי ומה מתאים לכם ללמוד, הנכם מוזמנים לפגישה עם יועץ לימודים במכללה.

 

 

כבר עוזבים?

תנו לנו הזדמנות לתת לכם
הצעה שתפתיע אתכם