מה צריך ללמוד כדי לעבוד בפיתוח תוכנה?

‘בן רופא או לכל הפחות עורך דין’ – תמצית חלומה של האישה הפולניה בשנים עברו. החלום זה פשט ולבש צורה חדשה וב-2024 המקצוע הנחשק והרווחי ביותר כשכיר הוא כמובן הייטקיסט. תחום ההייטק בכל העולם מתפתח בקצב מסחרר בהתאם לחיים הטכנולוגיים הדינמיים שלא עוצרים גם לא באדום וצעירים רבים שרוצים לעשות קריירה במקצוע אתגרי עם פוטנציאל התפתחות אדיר ששכרו בצדו – קופצים על העגלה. רגע לפני שאתם נרשמים ללימודי FULLSTUCK מומלץ שתבינו מה זה בעצם אומר והאם מתאים לכם לעשות קריירה בתכנות. אז מה צריך ללמוד כדי לעבוד בפיתוח תוכנה? הכנו לכם תפריט טעימות.

 

פיתוח תוכנה – ספרו לי על זה עוד

אוקיי, בואו נדבר על זה. חשבו על אפליקציה שימושית בחי היומיום שלכם. נגיד: מוביט, אוקיי? אפליקציית מוביט נראית כמו מוצר דיגיטלי טריוויאלי, קל ונוח לשימוש שמוזר לחשוב על החיים בלעדיו. האפליקציה הנחמדה הזו שלוקח לכם 20 שניות לאתר באמצעותה את מסלול הנסיעה שלכם, היא אפליקציה שהושקעו בה אינספור משאבים של זמן, כסף וכוח אדם כדי לייצר את התוכנה שעומדת מאחוריה.

קורס פיתוח תוכנה עוסק בתהליך הזה של הקמת תוכנות, אתרים ואפליקציות כדי להוציא מן הכוח אל הפועל מוצרים טכנולוגיים שונים שיענו על הצורך של משתמשי המוצר או ישרתו מטרה שיווקית עסקית של החברה.

התהליך הזה כולל בניית סקיצה של רעיון, היכרות מעמיקה עם צרכי השוק ופיתוח הרעיון לכדי מוצר מוגמר בצורה ישימה.

לצורך כך מפתחי תוכנה מקבלים הוראות לפיתוח תוכנה אותן בדירוג מנהלי המוצר, המעצבים והמאפיינים.

ישראל, כמפלצת הייטק עולמית, מגייסת נון סטופ אל בין שורות חברות ההייטק השונות בשטחה – אנשי מחשבים שיש להם תשוקה לקחת חלק בהתפתחות העולמית והם מעוניינים לעמוד בחזית הפיתוח של מוצרי תוכנה שונים.

אז איך תדעו אם אתם מפתחי התוכנה הבאים?

 

בכנות: האם אני מתאים להיות מפתח תוכנה?

איך תדעו אם אתם אנשי התוכנה הבאים? האם אתם הולכים לרשום על שמכם פיתוחים גדולים שיעשו היסטוריה? כדי לבחון את התאמתכם למקצוע חשוב שתענו בכנות לשאלות הבאות שתכווינה אתכם לענות על השאלה: ‘האם אני מתאים לעבוד כמפתח תוכנה’:

  • האם אני יודע לעבוד כחלק מצוות?
  • האם אני נמשך לתחום המחשוב, התוכנה והפיתוח? האם מדבר אליי לבנות פי’צרים ולהתעסק 8-9 שעות ביום בתחום התוכנה?
  • האם אני מסוגל לשבת על כיסא משרדי שעות ארוכות בכל יום?
  • האם יש לי יכולת שליטה עצמית?
  • האם אני מתאפיין ביכולת חשיבה לוגית?

 

שימו לב ששאלות אלו מתייחסות לנטיות אישיות ולמיומנויות רכות שונות הנדרשות לעבודה בתכנות כמו במקצועות רבים אחרים. אם עניתם על רוב מוחלט של השאלות בחיוב, סביר להניח שאתם אכן נמשכים לתחום ויכולים להצליח בו. יאללה, הגיע הזמן לענות על השאלה: מה לומדים לקראת קריירה בפיתוח תוכנה?

 

מה צריך ללמוד כדי להיות מפתחי פול סטאק?

תכלס, איזה ידע אתם צריכים כדי לקום בבוקר ליום עבודה כמפתחים בחברת הייטק?

 

ידע בשפות תכנות

בעולם התכנות, יש שפות שונות אותן צריך ללמוד כדי לדעת איך “לתקשר” עם המחשב ולגרום לו לבצע פעולות. ידע בשפות האלה יאפשר לכם כמפתחי Full Stack להזין פקודות ולבנות קודים ש”יגידו למחשב מה לעשות”.

לכל שפה מאפיינים משלה, יש שפות המוגדרות כפשוטות יותר לעומת שפות מורכבות, בסיסיות מול מתקדמות. קורס הייטק יכשיר אתכם לרכישת שפות תכנות ולא פחות חשוב: ילמד אתכם כיצד ללמוד שפות חדשות.

אחד הכישורים אותם מפתח תוכנה חייב לעצמו הוא יכולת למידה מהירה: עולם הפיתוח דינמי וקצבי ובהתאם לשפות החדשות וליכולות החדשניות המתפתחות ללא הרף – חשוב מאוד שתסגלו לעצמכם כישורי למידה עצמאית, כך תוכלו להתקדם לעולם הפיתוח ולהתעדכן בזמן אמת בכל התפתחות כדי להוביל בתחומכם.

 

מסגרות תוכנה

בדור הטסלה, אנחנו לא צריכים להמציא את הגלגל מאפס, עדיף שנעסוק בפיתוח ושדרוג של דגמי רכבים חדשים ולא נבזבז זמן כדי ליצור דברים מאפס. במעבר חד מתחום הרכב לענף ההיי טק חשוב שתבינו כי אתם ממש לא חייבים לבנות תשתיות קוד מאפס, כיום קיימות פריימוורקס – מסגרות תוכנה שמהוות ספריית קוד פתוח המכילה חלקי קודים שכבר פותחו אותם ניתן להתאים לצרכים שלכם כמתכנתים ובכך לחסוך זמן ומשאבים בעיסוק בקומפייל ובבניה של תשתיות API. רוצים דוגמה? בכיף! ריאקט היא ספריה שפותחה על ידי חברת מטא. ספריה זו נועדה להרצת קודים של ג’אווה סקריפט בעיקר לפיתוח פרונטאנד (החלק באתר הנראה לעיני המשתמשים).

מסגרות תוכנה מאפשרות לכם להריץ קודים בקלות ולקדם פרויקטים בתכנות במהירות ובצורה הרבה יותר יעילה.

 

הדאטה בייס

בסיסי נתונים הם מאגרי אחסון איתם פועלים מפתחי תוכנה כדי לאחסון נתונים, לארגן, לנהל ולשלוף בעת הצורך. הדאטה בייס (בסיס הנתונים) הוא חלק משמעותי מאוד בעבודתו של מפתח תוכנה והוא דורש הרבה למידה והתמצאות כדי להשתמש בו בצורה יעילה. המערכות הנפוצות לאחסון וארגון מידע הם בסיסי נתונים מסוג: SQLite, MySQL ו-MongoDB.

 

פיתוח אתרים ואפליקציות (Full Stack) – קוד הכניסה שלכם לעולם ההייטק

קורס פולסטאק של SVCollege מלמד אתכם לבנות אתר צד לקוח בסיוע שפות כמו HTML5 ו-CSS3. כלים אלו יסייעו לכם לבנות אתרים ואפליקציות מאפס ולעצב אותם בצורה חופשית בדגש על בניה גנרית המאפשרת התאמה למובייל וביצוע שינויים בקלות. לאחר בנייה של שלד אתר תדעו לבנות מנוע אתר באמצעות JavaScript ES6 כד לבצע פעולות שונות וכדי לעבוד מול אתרים ושרתים נוספים. בשלב האחרון של קורס בניית אתרים ופיתוח אפליקציות Full stack אתם תתמקדו בשימוש בפלטפורמה הפופולרית React כדי לשלב אותה בפרויקטים השונים. במהלך הקורס אתם תלמדו לחשוב בראש של מתכנתים, ליצור חוויית משתמש אינטראקטיבית, ליצור אתרים חווייתיים, נגישים ופונקציונליים ולמצוא פתרונות מחוץ לקופסה.

עולם ההייטק מחפש בוני אתרים ומפתחי אפליקציות Full Stack שעברו קורס מקצועי והם מוכנים לעבוד לפי הנחיות וליישם את הידע שצברו בשילוב כישורי חברה, יצירתיות וראש גדול. כיום, לא חייבים תואר כדי להצליח בהייטק, קורס הייטק של SVCollege מעביר אתכם הכשרה מהירה באונליין ומוציא אתכם לשוק משופשפים, מבוקשים ומנוסים לעבודה בתחום הנחשק בעולם.

 

חשוב: אל תוותרו על הסטאז’

לא לומדים שחייה מחוץ לבריכה. פיתוח תוכנה הוא תחום שחייבים להתנסות בו פרקטית כדי לרכוש כלים להצלחה בעולם העבודה. באמצעות סטאז’ את הופכים ידע תיאורטי לישים, לומדים לפתור בעיות ולהתמודד עם האתגרים אותם מציע עולם העבודה, מפתחים ביטחון וצוברים ניסיון הכרחי כדי להתקבל לעבודה בתכנות.

מכללת SVCollege מציעה קורסי תוכנה – בניית אתרים ופיתוח אפליקציות פול סטאק שמכשיר אתכם לעבודה וכולל תכנית מתמחים כחלק אינטגרלי ממערך הלימודים. תוכנית ההתמחות כוללת שילוב בחברת הייטק והתנסות ‘על אמת’ בעולם העבודה לתקופה של מספר חודשים. אם עשיתם את זה כמו שצריך, יש סיכויים גבוהים שתתקבלו לעבודה בחברה, וגם אם לא, אתם יוצאים לשוק עם ניסיון מעשי אותו ניתן להוסיף לרזומה כדי לשפר את הסיכוי שלכם להתקבל למשרה נחשקת.

ללמוד ולהתחיל לעבוד בהייטק

מכללת SVCollege מציעה לימודי הייטק מתקדמים בדיגיטל יחד עם תוכנית התמחות ייעודית כדי לזרוק אתכם למים עמוקים כשאתם יודעים לשחות היטב. לקבלת סילבוס וכדי לבדוק התאמה לקורס חייגו עכשיו: *3793 או השאירו פרטים באתר ונציג של המכללה יחזור אליכם ברגע שיתפנה.

 

שאלות ותשובות בנושא מה צריך ללמוד כדי לעבוד בפיתוח תוכנה?

עבודה בפיתוח תוכנה דורשת סל כישורים, ידע ויכולות לצד מיומנויות רכות, אינטליגנציה חברתית ויכולת ריכוז. כדי לדעת אם אתם מתאימים לעבודה בפיתוח תוכנה מומלץ לבדוק זאת בכמה מישורים:

  • בררו בקרב ילדים ובני משפחה שעובדים בהייטק לגבי סגנון העבודה ודרישות התפקיד.
  • קיימים קורסים חינמיים שונים באינטרנט ללימוד שפות תכנות שונות, נסו ללמוד קורס או מספר קורסים בסגנון זה כדי לבחון את יכולותיכם ואת רמת ההתאמה שלכם למקצוע.
  • חשבו עם עצמכם האם אתם מעוניינים במקצוע הכולל ישיבה שעות ארוכות מול מחשב. 
  • בדקו את יכולותיכם בעבודת צוות המאפיינת קריירה בפיתוח תוכנה.
  • ידע בשפות תכנות שונות.
  • קיים יתרון למפתחי פול סטאק – כלומר, מפתחי צד שרת וצד לקוח (בק-אנד ופרונט-אנד) שעוסקים גם במסדי הנתונים וגם בחוויית המשתמש ויכולים לבצע פרויקטים שלמים כשהם עוסקים בכל חלקי הפיתוח. 
  • יכולת למידה – מלבד ידע שנרכש במהלך שנות הלימודים, חשוב שהמועמד לעבודה יהיה בעל יכולת למידה ובעת הצורך יוכל ללמוד בקלות שפות ומיומנויות חדשות המתעדכנות מעת לעת.

קורס ב-SVCollege מכין את הסטודנטים לעבודה מיידית לאחר סיום הקורס. בנוסף, תוכנית ההתמחות מטעם הקורס מכשירה את בוגרי הקורס לעבודה מעשית ומהווה כרטיס כניסה לעולם העבודה לאחר ניסיון בשטח. בוגרי SVCollege מבוקשים בחברות רבות ומאיישים משרות מצוינות בשכר של 5 ספרות לעיתים כבר מהיום הראשון לעבודה.

logo

כבר עוזבים?

תנו לנו הזדמנות לתת לכם
הצעה שתפתיע אתכם