איך עושים הסבה להייטק?

הייטקס, התעשייה המדוברת ביותר בשנים האחרונות, זאת שנחשבת למובילה מבחינת השכר, התפקידים וגם הפינוקים מסביב, מי לא היה רוצה לעבוד ליד מקרר עמוס גלידות ושוקולדים? אין ספק שההייטק קיבל נחשקות מיוחדת ויותר ויותר אנשים רוצים לקחת חלק בהצלחה ולהצטרף לתחום. מה חשוב לדעת? איך בוחרים? או בקיצור – איך עושים הסבה להייטק? כל המ שרציתם לדעת במאמר הבא.

 

הסבה להייטק – האם זה משתלם?

אי אפשר להתעלם מהעובדה שיש הייפ מטורף סביב תחום ההייטק, מהרשתות החברתיות ואפילו עד ארץ נהדרת, כולם מהללים את התחום הזה ומבינים כי הוא הגדיר מחדש את עולם העבודה. אבל, לפני שאתם שוקעים בחלומות על מילון טעמי גלישה במשרד, ארוחות בוקר שלא נופלות ממלון 5 כוכבים וברז בירה במטבח, חשוב להבין שהדרך להייטק כרוכה בלימודים כמו קורס הייטק, התמקצעות ונסיון, או במילים אחרות הסבה להייטק דורשת מאמץ בדיוק כמו כל הסבת מקצוע אחרת שתבחרו לעשות.

 

למי יתאים לעשות הסבה להייטק?

תמיד כששואלים אותנו איך עושים הסבה להייטק, אנחנו אומרים שלפני הכל, אתם צריכים להתחבר לעולם הזה. בגדול, מבחינת ידע או יכולות, כמעט כל אחד יכול להתברג בהייטק. לצד משרות טכניות שכבר ניגע בהן והן לרוב ספציפיות לתחום ההייטק, ישנן גם משרות “רגילות”.

כשאנחנו מדברים על משרות “רגילות” אנחנו מתייחסים למשרות שניתן למצוא אותם כמעט בכל בית עסק כמו לדוגמא, הנהלת חשבונות, תפעול, שיווק וכד’. כלומר, גם אם אתם מעוניינים להמשיך במקצוע שלכם, כן תוכלו לעבור לתעשיית הייטק. למי מכם שמעוניין לעשות הסבה להייטק ולשנות את התפקיד ותחום העיסוק למשהו טכני יותר ולהתמקצע בעולמות הקשורים לתחום ההייטק, כמו לדוגמא, בודק תוכנה, פיתוח משחקים ועוד.

מה שחשוב לזכור הוא שלצד כל הפינוקים והכיף שיש בתעשייה הזאת (ואין ספק שיש ממנו לא מעט) מדובר על תחום ובו שעות העבודה רבות והעבודה מאומצת. הרבה מחברות ההייטק עובדות מול חו”ל ולכן שעות העבודה יכולות להיות שונות ממה שאתם רגילים, כן כן ייתכן שתעלו לשיחת זום גם ב- 22:00.

 

מאיפה מתחילים? איך עושים הסבה להייטק

אז כדי שלא תלכו לאיבוד בכל התהליך הזה, אספנו לכם כמה וכמה שלבים שיעזרו לכם לעשות הסבה להייטק בצורה קלה ויעילה.

 

קודם כל – מה היכולות שלכם?

אם אתם לא מתחברים לטכנולוגיה או למכשירים טכניים, אתם לא מסתדרים עם שלטים עם מעל 5 כפתורים ואין לכם מושג מה לעשות שמתנתק לכם הממיר מהטלוויזיה, אולי הסבה להייטק במקצוע טכני לא ממש בשבילכם. חשוב לפני שאתם בוחרים את המקצוע העתידי שלכם ומתחילים לשעוט למטרה, קודם כל תבינו מה התפקיד שמושך אתכם וגם תתאימו אליו.

 

האם אתם צריכים ידע מקדים?

קיימים לא מעט תפקידים בהייטק אשר דורשים תואר ראשון בתכנות או הנדסה. אנחנו הכי בעד להתפתח, אבל אם אתם פחות בעניין של לימודים לתואר במשך 4 שנים, אולי כדי שתחשבו על תפקיד דומה שלא דורש את זה. לא מעט קורסים בהייטק ממקצעים אתכם לתפקיד ספציפי, אך לעיתים דרישות הסף בקורס עצמו מהוות מכשול כלשהו וחשוב לבדוק את זה לפני כן.

 

מה השכר ושעות העבודה שאתם רוצים?

אז נכון, לא מדובר על מדע מדוייק בשום צורה, אבל אם אתם מתכננים להגיע למשכורת של 40,000 או 50,000 ₪ כנראה שבודק תוכנה זה לא בהכרח התפקיד שאתם רוצים. הייטק מכיל מגוון רחב של תפקידים ולכל תפקיד יש טווח מחיר מסוים, נכון שבחלק מהמקומות תוכלו להשיג תנאים טובים יותר אבל חשוב להתאים גם את הציפיות האלה, אם כבר עושים הסבה להייטק אז נסו לתכנן זאת במדויק עד כמה שניתן. בנוסף לכך, אם אתם מתכננים לעשות שעות עבודה מקוצרות, כדאי שתדעו שישנם תפקידים שנחשבים ליותר תובעניים.

 

הסבה להייטק – איך אפשר להתברג?

בגדול, יש 3 דרכים עיקריות להכנס לתעשיית ההייטק:

  1. מקצועות מעטפת – מקצועות שיש אותם בכל ארגון או חברה ולא דורשים ידע טכני מיוחד או ספציפי להייטק (הנהלת חשבונות, חשבי שכר, שיווק ועוד)
  2. לימודים רשמיים – אנשים רבים אשר רוצים לעשות את דריסת הרגל הראשונה בתחום מתחילים קודם כל מלימודי תואר, או לחלופין לימודי קורס מקצועי כלשהו.
  3. לימודים עצמאיים – מכירים את הסיפורים האלה על הילד בן ה-14 שקיבל הצעת עבודה מענקית סייבר רק כי הוא למד תכנות לבד? אז כן, יש לא מעט כאלה. אחד היתרונות הענקיים באינטרנט זה האפשרות ללמוד כל דבר בכל מקום ובכל זמן, הבעיה היא שלעיתים קשה לנו ליצור משמעת ולכן קורס נותן מסגרת כלשהי

 

כמו שכתבנו קודם, חשוב קודם כל להבין מה אתם רוצים ללמוד ואז להבין מה הדרך הטובה ביותר להגיע לשם. אם אתם מעוניינים במקצוע מעטפת, ברוב המקרים לא תטרכו קורס ספציפי או הסמכה.

 

5 הקורסים המומלצים שלנו להסבה להייטק

לא מעוניינים להתחיל תואר של כמה שנים? אנחנו מבינים אתכם לגמרי והאמת? שלא תמיד צריך. קבלו 5 קורסים שיעזרו לכם להכנס לתחום הכי נחשק שיש היום:

 

לפלפלים שבנינו: שיווק דיגיטלי וניהול סושיאל עם כלי AI

טכנולוגיית ה-AI הולכת ומתפתחת ונכנסת ליותר ויותר תחומים, אחד מהם זה תחום השיווק. הקורס מציעה לימודי שיווק משולבים עם כלים חכמים במטרה ללמוד איך לנהל את השיווק הדיגיטלי והסושיאל עם הכלים המתקדמים ביותר בעולם. שכר לג’וניור: 12,000 ₪

 

לפדנטים שבנינו: קורס QA ואוטומציה

השילוב המושלם בין טכנולוגיה לדיוק. QA זה ראשי התיבות של Quality assurance או בעברית, “בודק תוכנה“. בקורס תלמדו איך לבדוק תוכנה לעומק, להבין האם יש באגים או תקלות, תוודאו שכל העמודים נראים טוב וחווית לא פחות ממעולה. שכר ג’וניור החל מ- 12,000 ₪

 

לחוקרים שבנינו: קורס סייבר

השילוב האידיאלי בין טכנולוגיה, חידות ואקשן. בקורס תלמדו איך לזהות נקודות רגישות באבטחה של הארגון, איך לשמור על המידע ואיך להלחם בהאקרים. שכר ג’וניור: החל מ-18,000 ₪.

 

לאמנים שבנינו: קורס פיתוח משחקים

התפתחות המשחקים שהחלה כבר בשנות ה-90, מגיעה לשיאים חדשים בשנים האחרונות. תעשיית הגיימינג היא מהמובילות בעולם. בקורס תלמדו ליצור משחקים על פלטפורמה ייחודית. שכר ג’וניור: החל מ-19,000 ₪

 

לחרוצים שבנינו: בניית אתרים ופיתוח אפליקציות Full stack

מפתח Full stack הפך למקצוע נחשק, בעיקר בשל היכולת ליצור יש מאין בלי הרבה קשקושים. בקרוס פולסטאק תלמדו לפתח גם את ה”מוח” של האתר או האפליקציה, גם ליצור ממשקים לתוכנות אחרות וגם תלמדו איך לפתח את כל הפרונט העיצובי. שכר ג’וניור: החל מ-20,000 ₪

 

לסיכום

במאמר דיברנו על איך עושים הסבה להייטק? מאיפה מתחילים בתהליך ומה האופציות העומדות בפני מי שמעוניין להכנס לתעשייה הזאת. בהמשך המאמר, דיברנו על 5 קורסים לעבודה בהייטק שמאפשרים ללמוד ללא צורך בתואר או ידע קודם, כדי לעשות את דריסת הרגל הראשונה בתחום. אין ספק תחום ההייטק לא מיועד לכל אחד, הוא ללא ספק מפנק, אבל גם יכול לכלול בתוכו עבודה מאומצת ולכן, לפני שאתם מתחילים את התהליך ונרשמים לקורס הסבה להייטק כדאי לחשוב מה תפקיד חלומותיכם? להתייעצות מוזמנים ליצור אתנו קשר בהצלחה!

 

logo

כבר עוזבים?

תנו לנו הזדמנות לתת לכם
הצעה שתפתיע אתכם