להיכנס לעבוד בהייטק- איך עושים זאת נכון

משרה בהייטק היא חלומו של כל ישראלי ממוצע: תמהיל של משכורת גבוהה, תנאים טובים ומעמד הופכים את המקצוע לנחשק ופופולרי במיוחד. עם זאת, בעיקר בתקופות שפל בתעשייה – סלילת דרך לקבלה לעבודה בתחום לא קלה, אז איך נכנסים לעבודה בהייטק? מה דרישות התפקיד ואיך ניתן בהמשך להתקדם בעובדה? תשובות לשאלות אלה ונוספות כאן בהמשך.

 

איך מתחילים לעבוד בהייטק?

שואפים למצוא עבודה בה תקבלו שכר גבוה? עבודה שתהיה לא רק מתגמלת כספית אלא גם מעניינת, מרתקת ומשפיעה על העולם בו אנו חיים? אין ספק שעבודה בחברת הייטק היא העבודה התפורה עליכם. קורס תמציתי במכללת SVCOLLEGE יקרב אתכם אל החלום!

 

עבודה בהייטק גם ללא תואר

אתם לא מהנדסים או בוגרי תואר במדעי המחשב? היום לימודים הם לא בהכרח תואר. היום כל אחד בוחר את מסלול החיים שלו ואת הדרך שמתאימה לו. במקום לפרוש לימודים על פני שלוש או ארבע שנים בהם רק חלק קטן יהיה משמעותי עבורכם, בואו ללמוד באופן תמציתי, מרוכז ומדויק, ולקבל הכשרה וגם סטאז’ בחברת הייטק.

 

כל השלבים בדרך לעבודה הנחשקת

על מנת שתגיעו למקום עבודה איכותי בו תקבלו חוזה עבודה מובטח, חשוב לעבור תהליך ממוקד ומדויק אך לא לדלג על השלבים החשובים בדרך.

השלב הראשון הוא קורס בו תלמדו ותתרגלו את כל מה שנדרש ממתכנת או עובד בחברת הייטק לדעת. הקורס נמשך חמישה חודשים בסך הכל ובו תקבלו ארגז כלים מלא שישרת אתכם היטב לבניית הקריירה, בוודאי לדריסת הרגל הראשונה.

השלב השני הוא ההתנסות בעבודה בחברת הייטק. העבודה המעשית תתחבר לכם עם הלימודים ותהווה חלק משמעותי בהכשרה. חלק נוסף וחשוב הוא אימון לקראת ראיונות עבודה, סדנה המאפשרת לכם לתרגל, מכוונת אתכם ועוזרת לכם להגיע מוכנים לראיון עבודה ומבחני קבלה שהכרחיים לקראת מציאת עבודה.

 

האם רק יוצאי 8200 יכולים לעבוד בהייטק?

הקונספציה בה משרה בהייטק פתוחה רק לבעלי הפרופיל של גבר, חילוני, יוצא צבא המוברג היטב בחברה ברמה סוציואקונומית גבוהה, גר במרכז ועושה תואר במחשבים – היא שגויה. אמנם, אין ספק כי אנשים שגדלו לתוך סביבה מקדמת השכלה ופיתוח אינטלקטואלי והיכרות עם דמויות מפתח בתחום ההייטק – הם בעלי סיכויים גבוהים לכניסה מהירה לעולם ההייטק. אולם היום, גם תושבי הפריפריה, נשים וחרדים יכולים להתקדם לתפקידים בכירים בעולם ההייטק.

כדי להיכנס להייטק מומלץ מאוד לעבור הכשרה איכותית בדגש על פרקטיקה גבוהה, ליצור פרופיל לינדאין אמין המייצג אתכם היטב ולבצע התמחות מעשית בחברת הייטק מובילה. כל אלו מהווים כרטיסי כניסה לעולם הקוד ומשכנעים מעסיקים פוטנציאלים כי אתם יכולים לתפקד כאנשי פיתוח מעולים בחברה שלהם.

 

איזו השכלה צריך כדי להיכנס לתעשייה הטכנולוגית?

חברות רבות תצבנה תנאי סף של תואר אקדמי, אולם, השוק מציע משרות רבות גמישות יותר לבעלי השכלה טכנולוגית בתחום הרלוונטי וידע פרקטי ממוקד. מסיבה זו צעירים רבים בוחרים לדלג על לימודי תואר ארוכים ולהגיע ישירות לתכל’ס: קורס ממוקד ותכליתי שעוסק באחד מתחומי הפיתוח בעולמות הטכנולוגיים ומהווה מסלול הכשרה קצר ותמציתי המקנה לסטודנט ידע ויכולות ייעודיים למקצוע. יש והחברה המגייסת מציעה קורסם מסובסדים מטעמה והיא מסננת מועמדים לפי דרישות קפדניות. כך או כך, חשוב לדעת כי הדרך למשרה בהייטק לא עוברת בהכרח בלימודים של 3-4 שנים באוניברסיטה, ישנן דרכים עוקפות שחשוב להכיר, כמו קורסים קצרים העוסקים בפרקטיקה ובוטקאמפים.

 

איך מתכוננים לראיון בחברת הייטק?

חשוב לתרגל מענה לשאלות המאפיינות ראיון עבודה בפן האישי והטכני. מומלץ מאוד לשמור על תדמית מקצועית מצד אחד מבלי לחשוש לשדר ידידותיות וסימפטיה. בנוסף, מומלץ להיערך מראש ולעשות סימולציה לפי שאלונים מקצועיים/אישיים של ראיונות בהייטק אותם ניתן למצוא באינטרנט באתרי מידע שונים השייכים לענף.

 

טיפים לכניסה חלקה למשרה בהייטק

גם אחרי שהתקבלתם לעבודה, חשוב שתפתחו מיומנויות שונות שיסייעו לכם לרכוש מקום טוב ולהתקדם במהירות לתפקידים ברמה המתאימה לכם:

 

למידה אוטודידקטית

למידה עצמית היא חלק בלתי נפרד מעבודה בהייטק. שפות תכנות חדשות וידע מתעדכן הן חלק אינטגרלי מעולם העבודה בתחום הטכנולוגיות כשאף אחד לא יהיה שם בשבילכם כדי להאכיל אתכם מידע בכפית. עליכם לסגל לעצמכם יכולות למידה ולהתיימן ברכישת שפות חדשות מתוך מקורות מידע אינטרנטיים, סרטוני הדרכה ועוד. למידה עצמאית תאפשר לכם להתקדם נון סטופ בלי לדרוך על המקום ולהתברג בתפקידים בכירים בחברה כשאתם מציעים ערך מוסף של חדשנות ובהתאמה לעולם תוכן דינאמי.

 

אל תפחדו לשאול

כל מעסיק מבין שעובד ביומו הראשון לא יודע הכל. אל תפחדו לשאול שאלות, התעניינו אצל קולגות למקצוע לגבי היכולות הנדרשות לתפקיד והקפידו לברר כל דבר שאינו ברור לכם דיו. היו סקרניים לאורך כל הדרך וטפחו רעב ללמידה אינסופית. אין לכם מה להתבייש לבקש הדרכה כי כל מי שהגיע לפניכם לתפקיד דומה – היה טירון כמוכם ממש ונדרש להדרכה מאפס. תוכלו להיעזר במשאבי ידע שונים כדי להתפתח כגון: עמיתים לעבודה, קורסים שונים בגרסה חינמית/בתשלום ותרגלו מה יותר את החומר הנלמד.

 

שימו דגש על פיתוח מיומנויות רכות

חשוב לדעת כי הדמות הסטריאוטיפית של מתכנת “גאון שיגעון” שלא מתעניין בחברה, כבר לא תואמת את דרישות חברות ההייטק. כיום, גם חברות בתעשייה הטכנולוגית מבינות את החשיבות של פיתוח הווי חברתי בעבודה וכמובן – ייצוג נכון של פרויקטים מול הלקוחות, אי לכך, למועמדים למשרה בהייטק בעלי יכולות חברתיות גבוהות ומיומנויות רכות מפותחות – קיימים סיכויים גבוהים יותר להתקבל למשרות נחשקות ולהתקדם מבחינה מקצועית.

 

טפחו קשרים מקצועיים עם עובדי הייטק

הרבה מהחברות המגייסות עובדי הייטק אל בין שורותיהם מעדיפות לעשות זאת על ידי המלצה של עובד מתוכן. לכן, מומלץ לכם לטפח קשרים עם עובדי הייטק כדי שיוכלו להמליץ עליכם במקום העבודה ולסייע לכם להתקבל למשרה שמתאימה לכם.

 

מגוון קורסים לבחירתכם

מכללת SVCOLLEGE מעמידה לרשותכם מבחר קורסים בתחום ההייטק כך שכל אחד יכול להתמקד כבר בהתחלה בתחום שמעניין אותו: פיתוח אוטומציה, מקצוע ה- QA או פיתוח Full stack וממש חם מהתנור: באפשרותכם להירשם גם לקורסים דיגיטליים – ללמוד את כל המסלולים אצלכם בבית.

 

שאלות ותשובות בנושא להיכנס לעבוד בהייטק- איך עושים זאת נכון

כדי להיכנס היום עבודה בהייטק לא חייבים תואר. אפשר בהחלט ללמוד קורס תכליתי, ממוקד ופרקטי על מנת להשתלב בעבודות נחשקות ולהתקדם לתפקידים בכירים ותפקידי ניהול בעולם הפיתוח. חשוב מאוד לבחור בקורס איכותי, מקיף ומעמיק שיספק לכם את כל הידע הנחוץ וגם יאפשר לכם להתמחות בחברת הייטק כדי לרכוש ניסיון ששווה זהב לקראת חיפוש עבודה בהייטק.

היכולות הנדרשות הן כשיורים גבוהים, יכולת למידה גם באופן אוטודידקטי, חשיבה לוגית, יכולת פתרון בעיות גם בדרכים יצירתיות, יכולת עבודה בצוות ויכולת בינאישית מעולה לצורך עבודת צוות יעילה. כדי לבחון אם אתם מתאימים לעבודה בהייטק מומלץ שתלמדו קורס בודד אפילו חינמי, כך תוכלו לגלגל על הלשון את סגנון הלימודים והעבודה בתכנות ולהחליט אם אתם מעוניינים לקפוץ למים ולהתחיל לימודים לקראת קריירה במחשבים.

במכללת SVCOLLEGE ניתן לרכוש ידע וניסון בתכנות גם בלי רקע טכנולוגי קודם. רקע בעולם הטכנולוגיה הוא כמובן יתרון משמעותי אבל לא תנאי סף לרכישת מקצוע בתחום ההייטק.

logo

כבר עוזבים?

תנו לנו הזדמנות לתת לכם
הצעה שתפתיע אתכם