ראיונות עבודה בהייטק – איך להתכונן?

אז איך מתכוננים לראיון בהייטק?

בין אם הרגע סיימתם לימודי הייטק ובין אם אתם מחפשים להחליף עבודה בעולם ההייטק, אתם בטח יודעים שראיונות עבודה בהייטק הם לא קלים. אם זומנתם לראיון והגעתם בלי הכנה מקדימה, הסיכוי שתעברו אותו נמוך משמעותית; ראיונות בהייטק דורשים מאיתנו הכנה לשאלות מקצועיות, שאלות אישיות וכן הכרה מעמיקה עם החברה והתפקיד, ובואו לא נשכח שאנחנו מתמודדים מול מועמדים מוכשרים ואיכותיים אחרים. 

אז לפני שאתם מגיעים לראיון בהייטק (בין אם אצל חברה בינ”ל גדולה ובין אם בחברת סטראפ מתחילה), כדאי לכם להתכונן היט – וכך תעשו זאת. 

איך להתכונן לראיון עבודה בהייטק?
איך להתכונן לראיון עבודה בהייטק?

הכירו את החברה ואת התפקיד 

לפני שאתם מגיעים לראיונות עבודה בהייטק, כדאי להכיר את החברה עצמה וללמוד על התפקיד כמה שיותר. למדו מה החברה עושה ובמה היא מתעסקת, העמיקו באתר האינטרנט שלה, ברשתות החברתיות ובבלוג (אם יש כזה). כמו כן חפשו ידיעות חדשותיות אודותיה, כמו ראיון עם המנכ”ל, השקעות שביצעה, אתגרים עתידיים שהיא מעמידה לעצמה וכדומה. 

באותה נשימה, הכירו היטב גם את התפקיד לו אתם מתראיינים – נסו לחשוב מה בדיוק מצפים מכם לעשות, מה הן שפות התכנות שאתם צריכים להכיר ונסו לצפות מראש את השאלות שתישאלו בהתאם לתפקיד. ככל שתגיעו יותר מוכנים ומודעים למהותה ולפועלה של החברה, כך תרגישו יותר ביטחון במהלך הראיון – אתם תבינו כל מה שהמראיין מספר לכם, ואף תוכלו לשאול שאלות חכמות ולהראות שעשיתם “שיעורי בית”. 

שוחחו עם עובדים בחברה

אם אתם מכירים אנשים שעובדים כבר בחברה או עבדו בה בעבר, כדאי להתייעץ איתם ולשאול אותם במה כדאי להתמקד לפני הראיון. אנשים שמכירים את החברה יעזרו לכם להבין יותר טוב את מהות החברה, תרבות העבודה, האווירה וכדומה, יתנו לכם טיפים טובים לראיון, ואולי אפילו יוכלו לזרוק מילה טובה עליכם. אם אתם לא מכירים אנשים כאלו, ניתן לחפש בפייסבוק ובלינקדאין – תתפלאו כמה אנשים אוהבים לעזור!

הגיעו מוכנים לשאלות מקצועיות

בדרך כלל בראיונות עבודה בהייטק מתמקדים בשאלות מקצועיות, הנוגעות לתחום העבודה, לתחום הלימודים שלכם ולנושאים בהם יש לכם ניסיון. סטודנטים רבים שסיימו לפני רגע לימודי הייטק מרגישים שהם “שוחים בחומר” ולא צריכים להתכונן לשאלות בראיון. הגישה הזו שגויה לחלוטין; ככל שתתכוננו טוב יותר לשאלות מקצועיות, כך הסיכויים שלכם להצליח יגברו. כדאי לחפש ברשת אחר שאלות הרלוונטיות לתחום הראיון, ולנסות לענות עליהן בתנאים של ראיון. בין היתר יוכלו לבקש מכם להציג פונקציות, לתכנן אלגוריתם, לכתוב מתודות, לבצע בדיקות על מערכות וכדומה.  

מעבר לפתרון עצמו, המעסיקים מחפשים לראות את דרך החשיבה שלכם ואת סדר הפעולות שלכם בעת הניסיון לפתור את השאלה. חשבו בקול רם, ספרו למראיין מה צעדי הפיתרון ונסו לפנות לשאלה מכיוונים שונים. לרוב, מעסיקים בהייטק מחפשים לראות האם אתם יצירתיים ולא מקובעים, לא מתביישים לשאול שאלות, לא נכנסים ללחץ ובטוחים בעצמכם ובידע שלכם. פעמים רבות זה לא נורא אם לא תצליחו לפתור את השאלה (המראיינים יודעים שמדובר על  סיטואציה לא קלה, ומבינים את זה), אך כן חשוב שתראו דרך עבודה נכונה, וזה דבר שכדאי להתכונן אליו מראש. 

הגיעו מוכנים לשאלות האישיות 

מעבר לשאלות המקצועיות, שהן כמובן חשובות מאוד, כדאי להתכונן גם לשאלות ה”כלליות” – שאלות שמבקשות שתספרו על עצמכם, על נקודות החוזקה והחולשה שלכם, למה אתם מעוניינים בתפקיד או בתחום, מה הן ציפיות השכר שלכם וכן למה עזבתם את מקום העבודה הקודם (במידה ורלוונטי). כדאי להגיע עם תשובות מוכנות לכל השאלות האלו כדי לא להיתפס לא מוכנים ולגמגם בפני המעסיק. כדאי לעשות סימולציות בבית, בפני עצמכם או מול חבר/ה. 

הכינו שאלות מראש

יכול להיות שיעלו לכם שאלות במהלך הראיון, וזה מצוין. אבל למקרה שלא, תמיד טוב להכין כמה שאלות מראש, שמראות שאתם בעניינים ומתייחסים לראיון ברצינות. נסו לחשוב על שאלות ענייניות, הנוגעות לתפקיד עצמו ופחות לתנאים; כלומר, עדיף לשאול שאלות על הצוות, על התפתחות בתפקיד ועל המוצר עצמו מאשר על ימי החופשה או אפשרות לעבודה מהבית. כמובן, נסו לחשוב על שאלות שבאמת מהותיות עבורכם, ויוסיפו לכם מידע חשוב על העבודה. זכרו שכמו שאתם עוברים ראיון, גם אתם “מראיינים” את מקום העבודה ובודקים האם הוא מתאים עבורכם!

כבר עוזבים?

תנו לנו הזדמנות לתת לכם
הצעה שתפתיע אתכם