הסבה להייטק בגיל 40

הזמן לא משחק לטובתם של עובדים בתחום הטכנולוגי. ב-2017 Visier יצאה במחקר שבחן את אחוזי ההשמה של עובדים בהייטק לפי חתך גיל. היא בדקה מעל 300,000 עובדים בלמעלה מ-30 ארגונים בארה”ב כשהתוצאות לא ממש מפתיעות: קיימת אפליה בולטת כלפי עובדים שעברו את שנות ה-30 לחייהם. 

רגע לפני שאתם נוטשים את חלום ההסבה תנו לנו לספר לכם על החלק הנוסף של המחקר שקובע כי בני 40 ומעלה מביאים לעולם התכנות כישורים גבוהים מאלו שהחלב עוד ניגר משפתותיהם. עולמות ההייטק נדרשים ליכולות אותם מביאים אתם בני 40+, אלא מה? אתם תצטרכו לעבוד קשה יותר כדי להוכיח למעסיק פוטנציאלי שאתם הטאלנטים הבאים של עולם התוכנה. הסבה להייטק בגיל 40: האם זה מומלץ ואיך עושים את זה?

 

מסלולי הכשרה רלוונטיים לצורך הסבה להייטק

לא משנה אם עד לאחרונה עבדתם תחת טייטל של מעצבי אופנה או סוכני ביטוח, כרגע, אם כתוצאה משחיקה או שכר מפתה – אתם מעוניינים לשנות פאזה ולרכוש לכם מקצוע מבוקש, ריווחי ואתגרי במיוחד. כדי להפוך לגיקים עליכם לעבור הכשרה באחד מהמסלולים אותם מציע השוק: להלן אפשרויות הלימודים לקראת רילוקיישן לסביבת הייטק, שאלות בסוף.

 

קורסי פיתוח תוכנה בדיגיטל

לא לחינם אנחנו מתחילים דווקא עם האופציה הזאת. חבר’ה שמתחילים לימודי פיתוח בגיל 40 צריכים לעבור קורס הכשרה מהיר שייתן להם הרבה ידע וכוח ביד בלי לבזבז שנים ארוכות על תיאוריה. רוב קורסי האונליין מתמקדים בידע פרקטי ופחות במדע עיוני שלא ממש חשוב לעבודה בפועל.

בנוסף, לעיתים קורס אונליין הוא טעימה חשובה בדרך לפיתוח בהייטק באמצעותו תוכלו לדעת האם אתם באמת מתאימים לעבודה בהייטק. קורסי אונליין זולים יחסית לקורסים פרונטליים וכמובן לעומת לימודי תואר, מסיבה זו שווה לכם להתחיל עם קורס בניית אפליקציות ופיתוח אתרים ברמה גבוהה כדי לקבל ארגז כלים מעולה לעבודה בתחום וקוד כניסה לעולם ההייטק.

 

לימודים לתואר במדעי המחשב

לימודי תואר ראשון במדעי המחשב הם המסלול הארוך לעבודה בהייטק. הם דורשים השקעה גדולה אבל מצד שני – מכשירים אתכם בצורה מקיפה לפיתוח תוכנה מתקדם. למעשה, ניתן לעבוד גם במהלך שנות הלימודים במשרות סטודנט, אבל זה אומר שאתם תצטרכו להסתמך על משכורת נמוכה מאוד באופן יחסי. אם אתם רגילים לרמת חיים גבוהה, אתם תתקשו להתמודד עם צמצום במשכורת שלכם, מה גם שרק לאחר שנה-שנתיים ממועד תחילת הלימודים תוכלו להתחיל לעבוד.

בגדול, לכו על תואר ראשון במחשבים רק אם אתם בטוחים ב-100% שזה המקצוע שלכם ואתם מעוניינים לזחול עד הקצה כדי להגשים אותו. בחלק מהמקרים תוכלו לעשות תואר באוניברסיטה הפתוחה ולשלב תוך כדי עבודה בתחום בו עבדתם קודם כדי לממן אתכם בתקופה הזאת. כך או כך, חשוב שתבחנו עלויות ותועלת מול לימודים באונליין כדי לוודא שאתם לא עושים דרך ארוכה מדי שיש לה קיצורי דרך קלים ונוחים יותר בשוק הקורסים הדיגיטליים.

 

תוכניות הסבה

קיימים קורסים שונים במימון המדינה ומטעם גופים שונים המכשירים עובדים ותיקים לקראת שינוי בסביבה המקצועית. ניתן לחפש קורסים חינמיים בתחום כדי לבדוק התאמה ולאחר מכן לרכוש קורס יסודי מעמיק שיאפשר לכם לרכוש את סודות המקצוע ולהפוך למתכנתים מהשורה.

 

איך להתקבל לעבודה בהייטק בגיל 40+?

בחרו בנישה מבוקשת

כמו בכל תחום, גם בהייטק קיימים תחומים רוויים ומקצועות בהם הצמא למאיישי משרות פוטנציאליות – גבוה. שימו לב כי אנשי סייבר, מפתחיי פול סטאק (תוכנות, אתרים ואפליקציות), מפתחי בינה מלאכותית ומדעני נתונים הם מקצועות שקיים בהם ביקוש מטורף בענף הטכנולוגיה הישראלי. אם אתם בעלי ידע טכנולוגי ואתם מעוניינים להשתלב במשרה מבוקשת, באמצעות קורס מקיף בתחום הרלוונטי תוכלו להיכנס למשבצת פנויה ולמלא אותה בקלות. כמובן שיש תחומים רבים בהם קשה לדחוף סיכה, קל וחומר למצוא משרה טובה ומכניסה, נסו למצוא את הנישות בהייטק שמחפשות עובדים חדשים והיו אתם האנשים במקום שאין איש.

 

שפרו את הנוכחות שלכם בלינקדאין

הקו”ח שלכם כבר לא ממש רלוונטי כשהוא בקובץ וורד. היום מחלקות הגיוס של חברות ההייטק מאתרות מידע על מועמדים באמצעות פרופיל המשתמש שלהם ברשתות החברתיות בדגש על לינקדאין. אם אין לכם עדיין פרופיל, הקימו אחד כזה ודאגו להעלות תכנים איכותיים שמייצגים אתכם היטב. אגב, באמצעות הרשתות החברתיות תוכלו להתעדכן במידע חשוב ועדכני, לעקוב אחרי פעילויות של חברות בהן הייתם רוצים להשתלב ולהכיר מקרוב את עולם ההייטק על מאפייניו השונים. בתור מועמדים למשרה בהייטק בגיל מתקדם, חשוב שתציגו תדמית של חבר’ה בעלי ניסיון עם יכולת למידה ורכישת ידע חדש בקלות.

 

חפשו את החברות שרואות ערך בגיוון תעסוקתי

חברות רבות פועלות על פי התיאוריה שארגון המכיל מרקם עובדים הטרוגני הוא בעל פוטנציאל צמיחה גבוה יותר. תיאוריה זו רואה בשילוב נשים, ערבים, בני 45 ומעלה ובעלי מוגבלויות – פעילות אסטרטגית המספקת לחברה פרספקטיבה רחבה יותר ומגייסת ידע, רב גוניות תרבותית ויכולות גבוהות יותר. בהתאם לעיקרון הגיוס התעסוקתי, רבים מבעלי החברות מגייסים בני 40 ומעלה בהתאם לאינטרס ההעסקה של עובדים מבוגרים.

 

40 הוא ה-20 החדש

תוחלת החיים עלתה בשנים האחרונות ובני 40 ביחס לדורות עברו הם בני 20 עם תוספת של ניסיון – התמהיל האולטימטיבי לעובד מבחינת מקום העבודה. אם אתם מרגישים שעולם הקוד מדליק אתכם, יש לכם תשוקה להתנסות, ללמוד ולא לדרוך במקום אף פעם – אתם תוכלו לעשות את זה ולבנות קריירה גם כמה שנים טובות אחרי שסיימתם צבא. רק חשוב שתבינו שעבודה בהייטק היא לא מנוחה על זרי הדפנה, היא דורשת מכם גיוס של חשיבה, יצירתיות והמון למידה עצמאית. ככל שתשקיעו יותר ותתמסרו למקצוע – הסיכויים שלכם למצוא משרה שהולמת את הכישורים שלכם גבוה. רק אל תגיעו עם טעות חשיבה שתכנות זה כסף קל – לא משנה במה עבדתם קודם, עולם התכנות משלם טוב למי שעובד קשה. אם אתם בקטע – השמים פתוחים.

 

SVCollage – המכללה שלכם ללימודי הייטק גם בגיל 40+

מכללת SVCollage היא מכללה דיגיטלית מבוקשת המכשירה סטודנטים לעבודה בהייטק גם אחרי גיל 40. החברה מאמינה כי אם יש לכם את זה ואתם יכולים להיות מפתחי פול סטאק טובים, אין סיבה שלא תעשו את זה גם אם אתם כבר כמה שנים לא בני שמונה עשרה. קורס הייטק של SVCollage מעביר אתכם הכשרה מקצועית וכולל התמחות מעשית. תוכנית למידה+סטאז’ של המכללה היא גאונית: אתם עוברים קורס בבניית אתרים ואפליקציות ולאחר מכן משתלבים ל-3 חודשי סטאז’ בחברות מובילות. באמצעות ההתמחות אתם יוצאים לשוק העבודה עם ניסיון ביד ששווה זהב וכך, נקודת ההתחלה שלכם גבוהה בהרבה מכל מועמד אחר חסר ניסיון. שימו לב קורס הסבה להייטק עם SVCollage היא האופציה הטובה ביותר להבטיח שהדרך שלכם למשרת מפתחי תוכנה – סלולה. הירשמו עכשיו לימוד בניית אתרים ופיתוח אפליקציות פול סטאק במכללת SVCollage כי מגיע לכם סוף סוף למצות את עצמכם, למצוא משרה נחשקת ולהרוויח טוב. להרשמה חייגו עכשיו: *3793.

 

שאלות ותשובות בנושא הסבה להייטק בגיל 40

צעירים בשוק העבודה ובמיוחד בתעשייה הטכנולוגית מבוקשים יותר מבני 30-40, אולם גם בני 40 ומעלה יכולים לעשות הסבת מקצוע ולהתקבל למשרה טובה בהייטק לאחר לימודים מקצועיים. חשוב להבין כי לעומת עמיתיהם הצעירים, עובדים מעל גיל 40 מציעים יתרונות שונים של ניסיון חיים ומקצועיות ויכולים לתרום משמעותית למקום העבודה, דווקא בגלל אלמנט הגיל.

חשוב ללמוד קורס תכנות מקצועי, לבצע סטאז’ בחברת הייטק ולדאוג לנוכחות מייצגת בלינקדאין. בראיון העבודה מומלץ להעביר למראיין את היתרונות השונים שיש למועמד דווקא בגלל שנות הניסיון הרבות שלו ובנוסף, לשדר רוח צעירה ולהיות חדורי מוטיבציה.

קורס פיתוח תוכנה של SVCollage הוא קורס מקיף ומעמיק המכשיר גם עובדים ותיקים לקריירה בהייטק. הקורס כולל תוכנית התמחות המספקת לבוגרי הקורס התנסות מעשית בחברת הייטק ומוציא את הבוגרים עם יתרון בולט של רזומה כעובדים בחברה מובילה. הקורס מכשיר סטודנטים מאפס וכולל שעות תגבור למתקשים כך שכל אחד בכל גיל יכול לעבור אותו ולסלול דרך למשרה טובה בתחום ההייטק. 

logo

כבר עוזבים?

תנו לנו הזדמנות לתת לכם
הצעה שתפתיע אתכם